    From: "Brusek" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obrona konieczna
    Date: Tue, 26 Oct 2004 13:30:02 +0200

    Witam mam pytanie dotyczące granic obrony koniecznej, które jak rozumiem w
    polskim prawie są nieco płynne. Szczególnie interesuje mnie zapis art. 25
    par. 2 kk:
    § 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególności gdy
    sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa
    zamachu, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić
    od jej wymierzenia.

    czy to oznacza że jesli ktoś mnie zaatakował łyżeczką do herbaty a ja
    broniłam się uzywając, powiedzmy, siekiery to wtedy on napastnik nie
    ponosi odpowiedzialności? Czy może coś pokręciłam? Będę wdzięczna za
    wskazówki.

    Pozdrawiam

    Beata