    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 'Obowiazek' uzywania konkretnego oprogramowania.
    Date: Mon, 05 Feb 2007 12:03:09 +0100

    Witam.

    Mam pewien dylemat. Czy mozna zarzadac od ucznia/pracownika/studenta o
    wykonanie czegos w konkretnym programie? Chodzi mi glownie o sytuacje typu:
    - dzieci, zrobcie mi na jutro referat w Wordzie.
    - a moze byc w openoffice?
    - nie, tylko w wordzie.

    Czasami te programy, w ktorych (przykladowo) student ma 'obowiazek'
    wykonac program kosztuja kilka srednich krajowych. Mozna jakos rozwiazac
    prawnie ten problem? Np. nagrac nauczyciela na dyktafon a pozniej wreczyc
    mu fakture na 3 tys. zl za oprogramowanie, do ktorego uzywania zmusza
    nauczyciel.

    W przypadku worda sprawa jest o tyle latwiejsza, ze format odt (i inne z
    gatunku openoffice) jest juz oficjalnie uznany za 'standardowy' ... ale
    wykladowca sie upiera - tylko w Wordzie. Czy nie musi nam wtedy
    zagwarantowac mozliwosci wykonania takiego dokumentu?

    A co jesli podobne polecenie idzie od pracodawcy? "Kowalski, na jutro
    macie mi w 3d studio max wykonac model tego urzadzenia ... i tylko w 3DSM".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.