    From: "Adam Kleczkowski" <a...@c...cam.ac.uk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obowiazek szkolny, obcokrajowiec, obywatel RP na obczyznie
    Date: Wed, 16 Oct 2002 15:12:21 +0100

    Mam dwa pytania, nieco ze soba zwiazane, oba o wypelnianie obowiazku
    szkolnego:

    - czy dzieci obcokrajowca przebywajacego na stale w Polsce (legalnie, na
    'dlugiej wizie', z zezwoleniem na prace itd) podlegaja polskim przepisom o
    obowiazku szkolnym? czy tez podlegaja obowiazkowi szkolnemu kraju, z ktorego
    pochodza? (sa dosc istotne roznice)

    - w jakim stopniu dzieci obywatela polskiego przebywajacego (legalnie)
    na stale (j.w. na 'dlugiej' wizie) w kraju obcym podlegaja polskiemu
    obowiazkowi szkolnemu? (sa rowniez dosc istotne roznice, np jesli idzie o
    wiek dzieci)

    Bede zobowiazany zarowno za odpowiedzi z wyjasnieniami, jak i za odnosniki
    do przepisow. Z gory dziekuje i pozdrawiam,

    Adam
    a...@k...w.pl
    http://www.kleczkowski.w.pl