eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązek sprzedaży (długie) › Obowiązek sprzedaży (długie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!news.one
    t.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obowiązek sprzedaży (długie)
    Date: 27 Apr 2002 05:16:39 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 43
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1019877399 16653 192.168.240.245 (27 Apr 2002 03:16:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Apr 2002 03:16:39 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 213.76.100.245, 213.180.130.14
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:91777
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam grupowiczów,

    Mam prośbę o wyjaśnienie wątpliwości, które nasunęły mi się po lekturze grupy
    pl.biznes.banki, a mianowicie obowiązku sprzedaży towaru lub usługi.

    Załóżmy następującą sytuację:

    Punkt handlowy wystawia dany towar (usługę) do sprzedaży. Punkt ów ma podpisaną
    umowę z centrum autoryzacyjnym, które obsługuje transakcje dokonane kartami
    płatniczymi. Umowa z CA nakłada na sprzedawcę obowiązek honorowania kart
    określonych systemów. Sprzedawca informuje publicznie, że honoruje określone
    karty poprzez umieszczenie informacji przy wejściu/przy kasie.

    Klient przychodzi do sklepu, chce nabyć określony produkt i zapłacić za niego
    kartą płatniczą. Sklep odmawia dokonania transakcji, tłumacząc się czymkolwiek
    (bo nie chce ponieść kosztów obsługi tej transakcji).

    Wątpliwości:

    1. Czy sprzedawca MA OBOWIĄZEK sprzedaży towaru/usługi?
    Oczywiście potencjalny nabywca akceptuje wszystkie warunki, tzn. cenę, formę
    płatności, termin, miejsce, sposób odbioru...itp.

    2. Czy w związku z odmową sprzedaży towaru/usługi można wyciągnąć wobec
    sprzedawcy konsekwencje prawne? Jeżeli tak, to jakie i na jakiej podstawie?

    Wybaczcie lamerstwo, ale ja rozumiem to w ten sposób:
    Jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia płatności kartą, nie jest to naruszenie
    prawa, lecz warunków umowy między merczantem a CA. Natomiast patrząc z punktu
    widzenia klienta, sprzedawca nie wypełnił warunków oferty złożonej publicznie,
    a więc IMHO naruszył prawo...
    Gdyby sprzedawca obowiązku sprzedaży nie miał, mógłby np. odmówić sprzedaży "bo
    pana garnitur mi się nie podoba".
    Czy i jaki akt prawny to precyzuje ??

    Proszę o komentarze!

    pozdrawiam
    maksymilian


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1