  • 1. Data: 2009-01-07 23:11:34
    Temat: Obowiązek odśnieżania ciągu pieszo-rowerowego?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    stawa z 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w
    gminach mówi:

    Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i
    porządku przez:
    4) oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych
    zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.

    Czy ten obowiązek dotyczy również ciągu pieszo-rowerowego oznakowanego
    znakami C-13 i C-16 umieszczonymi na jednej tarczy?

    Rozporządzenie w sprawie znaków z 31.07.2002 mówi:
    § 40. 1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16
    oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących
    rowerami jednośladowymi

    Czyli chyba nie jest to chodnik a droga, a obowiązek odśnieżania dotyczy
    chodników a nie dróg.

  • 2. Data: 2009-01-08 08:32:54
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    Witam, to ja mam kolejne pytanie. Moja droga (miejska) nie jest drogą
    utwardzoną. Niejednokrotnie domagalismy się od miasta utwardzenia tej drogi,
    bezskutecznie.
    Sam ułożyłem więc wzdłuż mojej posesji rząd płytek chodnikowych, abym mógł
    przejść suchą nogą np. do sąsiada.
    Czy w obecnej chwili straznik miejski może wlepić mi mandat za
    nieodśnieżenie "chodnika"??
    Tak naprawdę chodnika tam nie ma, miasto nas olało, więc myślę, że nie może
    wymagać odśnieżania.
    Mirek

  • 3. Data: 2009-01-08 09:16:05
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > 4) oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych
    > zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.

    Jest chyba oczywiste, że nie masz obowiązku odśnieżania drogi dla rowerów
    przylegającej do twojej posesji.
    Wg mnie róniez ciag rowerowo - pieszy (z pierwszenstwem ruchu dla rowerów)
    to tez nie twoja dzialka.
    Nawet jesli jest to chodnik z mozliwoscia ruchu rowerów (ale z
    pierwszenstwem pieszych) oznakowany znakiem C16 w gónej połowie, a C13 na
    dole - uwazam, ze nie masz obowiazku odsniezania go. To bowiem NIE jest
    chodnik, lecz DROGA dla pieszych.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 4. Data: 2009-01-08 10:01:09
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 09:32:54 +0100, Mirek napisał(a):

> [...]
    > nieodśnieżenie "chodnika"??
    > Tak naprawdę chodnika tam nie ma, miasto nas olało, więc myślę, że nie może

    Mogę się mylić ale wydaje mi się, że chodnika od tak sobie nie można
    "stworzyć". Tak jak z parkowaniem na trawniku... tam może być goła ziemia,
    kostka brukowa, asfalt, cokolwiek. Istotne jest, co w papierach i myślę, że
    chodnika też takie rozumowanie dotyczy. Może w planach zagospodarowania
    terenu jest tam chodnik?

    Z drugiej strony - czy to jest "bezpańska droga", czy może wydzielona z
    czyjejś działki na potrzeby drogi? Może się też okazać, że to samowolne
    utwardzenie będzie uznane za zaśmiecanie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 5. Data: 2009-01-08 10:05:52
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 10:16:05 +0100, Le5zek napisał(a):

> [...]
    > pierwszenstwem pieszych) oznakowany znakiem C16 w gónej połowie, a C13 na
    > dole - uwazam, ze nie masz obowiazku odsniezania go. To bowiem NIE jest

    Zawsze mi się wydawało, że ciąg pieszo-rowerowy jest jeden i zawsze pieszy
    ma pierwszeństwo.

    Art. 33. PoRD

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2009-01-08 10:29:22
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 10:16:05 +0100, Le5zek napisał(a):

    > Wg mnie róniez ciag rowerowo - pieszy (z pierwszenstwem ruchu dla rowerów)

    nie ma czegos takiego

    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-01-08 11:16:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jan Bartnik napisał(a):

    > Mogę się mylić ale wydaje mi się, że chodnika od tak sobie nie można
    > "stworzyć". Tak jak z parkowaniem na trawniku...

    A tak z życia wzięte: przez miasteczko biegnie sobie droga wojewódzka. Oczywiście
    chodniki przy prywatnych domach i sklepach są, a jakże. Z jednej strony, niby na
    właścicielach ciąży obowiązek odśnieżania, ale z drugiej strony - można sobie tak w
    pasie drogowym uprawiać samowolkę i prowadzić prace bez zezwolenia właściciela? Bo
    jak kiedyś w jednej z firm (również leżącej przy tej drodze) przycięli krzaki, to się
    akurat panowie drogowcy napatoczyli i kazali sie odtentegować od krzaków należących
    do pasa drogowego. To jak to jest naprawdę?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 8. Data: 2009-01-08 14:01:58
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 12:16:47 +0100, krys napisał(a):

> [...]
    > panowie drogowcy napatoczyli i kazali sie odtentegować od krzaków
    > należących do pasa drogowego. To jak to jest naprawdę?

    Chodnik, nawet jeśli należy do kogoś innego (kogoś, czyli np. gminy)
    odśnieżyć trzeba - zgodnie z przepisem. A krzaki? To zależy czyje to krzaki
    i na czyim terenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2009-01-09 07:21:38
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zawsze mi się wydawało, że ciąg pieszo-rowerowy jest jeden i zawsze pieszy
    > ma pierwszeństwo.

    Przy podziale znaku linia pionowa po jednej stronie masz droge dla pieszych,
    podrugiej dla rowerów. Mozna powiedziec, ze prawa sa równorzedne - na
    kazdej z połów.

  • 10. Data: 2009-01-09 07:47:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 08:21:38 +0100, Le5zek napisał(a):

    > Przy podziale znaku linia pionowa po jednej stronie masz droge dla pieszych,
    > podrugiej dla rowerów. Mozna powiedziec, ze prawa sa równorzedne - na
    > kazdej z połów.

    Jezeli linia jest pionowa, to po jednej stronie masz droge dla rowerow na
    ktorej nie moze byc pieszego, po drugiej chodnik na ktorym nie moze byc
    roweru (sa dwie wersje tego znaku, wskazujace co jest na ktorej czesci.)

    Cieg pieszo rowerowy to podobny znak(nie chce mi sie sprawdzac numeracji)
    tyle, ze z linia pozioma. Oznacza on chodnik po ktorym wolno sie poruszac
    rowerem, ale rowerzysta musi bezwzglednie ustepowac pieszym, jest tam
    gosciem
    --
    marcin