  • 11. Data: 2007-08-19 13:50:13
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy - wątpliwości...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Bzdura. Właściciel (wynajmujący) musi wyrazić zgodę na zamieszkanie
    > razem z najemcą każdej osoby (z dwoma wyjątkami).

    Podstawa prawna?

    [ciach]

    > Ciekawe jakby to wyglądało, gdyby np. właściciel po powrocie z wakacji
    > zastał kogoś, kto się do mieszkania włamał i w nim zamieszkał. Ma
    > dylemat - zgłosić włamanie, czy poświadczyć pobyt :)

    Oczywiście, że zgłosić włamanie.

  • 12. Data: 2007-08-19 14:44:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Podasz podstawę prawną?

    Art. 688^2 KC. Wyjątki - małżonek (art. 680^1), i ,,osoby, względem
    których najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym''.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2007-08-19 14:45:00
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Podstawa prawna?

    > Oczywiście, że zgłosić włamanie.

    A dlaczego nie poświadczyć pobyt? W końcu ktoś *mieszka*.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-08-19 16:05:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Art. 688^2 KC. Wyjątki - małżonek (art. 680^1), i ,,osoby, względem
    > których najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym''.

    Polemizowałbym. Zamieszkanie z najemcą i prowadzenie wspólnego
    gospodarstwa to jedno. A oddanie do bezpłatnego użytkowania lub
    podnajęcie to coś zupełnie innego.

    Swoją szosą ciekaw jestem, czy jest jakieś orzecznictwo w tej dziedzinie...

  • 15. Data: 2007-08-19 16:12:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Oj, nie masz racji. Przy pobycie krótszym niż 2 miesiące, potwierdzenie
    > osoby posiadającej tytuł prawny też jest wymagane. Tyle że nie wynika to z
    > ustawy, tylko z rozporządzenia. Mam wyszukać konkretny przepis (był na
    > grupie), czy uwierzysz na słowo?

    Nie znam rozporzadzenia. Możliwe.
    Przy okazji poszukam, chyba, że masz link pod ręką.

  • 16. Data: 2007-08-19 16:13:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > Ciekawe jakby to wyglądało, gdyby np. właściciel po powrocie z wakacji
    > zastał kogoś, kto się do mieszkania włamał i w nim zamieszkał. Ma
    > dylemat - zgłosić włamanie, czy poświadczyć pobyt :)

    zgłosić włamanie

  • 17. Data: 2007-08-19 16:36:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Zameldowani powinni mieć jakies przywileje np. zniżke na komunikację
    miejską/gminną... wtedy ludzie pedziliby do UG aby się zameldować...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ważny polityczny artukuł: http://grupy2.3mam.net

  • 18. Data: 2007-08-19 17:07:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote in
    message news:1dqtx5a379ryg.197adnea9if32.dlg@40tude.net...

    > Nie budzi moich wątpliwości, ze jeśli ktoś wyjeżdża do rodziny "na wieś"
    > na
    > dłużej niż 3 doby (co się bardzo często zdarza, bo ludzie odwiedzają się
    > przecież...) powinien zameldować się...
    > Ludzie nie meldują ponieważ są nieświadomi ? Z lenistwa ?

    Art. 19.

    Osoba przebywająca w określonej miejscowości w celach
    turystycznowypoczynkowych

    poza zakładami określonymi w art. 18 jest zwolniona z obowiązku

    zameldowania się, jeżeli jej pobyt w tej miejscowości nie przekracza 30 dni.

  • 19. Data: 2007-08-19 18:08:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Art. 688^2 KC. Wyjątki - małżonek (art. 680^1), i ,,osoby, względem
    > których najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym''.

    Ale to jest coś innego.
    Ja mówię o zameldowaniu.
    Do zamledowania nie jest potrzebna zgodna właściciela, a wystarczy tego kto
    ma umowę.
    To o czym piszesz to ureglowanie na drodze właściciel - najemca a nie
    najmca - biuro meldunkowe.
    To są dwie inne sprawy.

  • 20. Data: 2007-08-19 18:34:24
    Od: "majula" <m...@w...pl>

    > Ciekawe jakby to wyglądało, gdyby np. właściciel po powrocie z wakacji
    > zastał kogoś, kto się do mieszkania włamał i w nim zamieszkał. Ma
    > dylemat - zgłosić włamanie, czy poświadczyć pobyt :)

    No właśnie, co wtedy? Dziki lokator może w majestacie prawa zameldować się
    tam? Pewnie nawet, że na stałe, bo jeśli zgłosi, że to ma być teraz jego
    miejsce stałego zamieszkania, to urzędnik musi go zameldować na stałe, czy
    tak? Właściciel oczywiście także musi potwierdzić, że on tam mieszka,
    prawda? Policja nic nie zrobi, bo nie ma nakazu eksmisji, a bez tego nic nie
    może zrobić, czyż nie? Właściciel złoży pozew do sądu, ale sprawa odbędzie
    się najprędzej za kilka miesięcy, itd., itd... Tak to może wyglądać?
    Jeśli jeszcze na dodatek tym dzikim lokatorem jest członek rodziny, to już w
    ogóle nie ma szans na pozbycie się go z mieszkania, czy tak właśnie jest?
    Jeśli właśnie tak, to prawdą jest, że nasze prawo w większym stopniu chroni
    przestępców, niż ludzi uczciwych....