    From: "majula" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obowiązek meldunkowy - wątpliwości...
    Date: Sat, 18 Aug 2007 21:54:56 +0200

    Witam,
    Temat był pewnie poruszany, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi ani w
    archiwum, ani w ustawie o ewidencji ludności, dlatego bardzo proszę
    prawników o wiarygodną informację, szczególnie o wskazanie konkretnych
    ustaw.
    Wiem, że istnieje wymóg zameldowania się w lokalu, w którym się mieszka - na
    stałe lub czasowo. Czy zgoda właściciela tego lokalu jest *bezwzględnie*
    wymagana przez urzędników w chwili zameldowania na pobyt czasowy? Czy jest
    to jeden z warunków zameldowania, czy może jedynym warunkiem jest
    przebywanie w tym lokalu dłużej niż 3 dni?
    Kolejne - i najważniejsze pytanie - co mówią przepisy prawa na temat okresu
    zameldowania na pobyt czasowy? Chodzi mi i to, czy ktoś może sam, bez zgody
    wyłącznego właściciela lokalu zameldować się w nim na pobyt czasowy, np. na
    10 lat? Czy jest jakiś prawem określony limit zameldowania na pobyt czasowy?
    Jakie warunki należy spełnić, jakie dokumenty przedstawić, jakich
    formalności dopełnić, aby urzędnik mógł w majestacie prawa zameldować kogoś
    czasowo na 10 lat w mieszkaniu, które nie jest jego własnością,
    współwłasnością, ani nie jest w nim mile widzianym lokatorem?
    Z góry dziękuję za wskazanie odpowiednich przepisów.

    majula