  • 11. Data: 2004-12-23 12:29:01
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy - potrzebuję porady !
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    > Ale po jakimś czasie, kiedy jeden z gości "opiekuna", w
    > stanie totalnego upojenia alkoholowego wskoczył im na radiowóz i odtańczył
    > kankana,

    Ale musiała być fajna impreza!!!

  • 12. Data: 2004-12-23 13:20:30
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    bolo napisał(a):
    > tak mi sie cos kojarzy jak przez mgle, a na ogol takie sprawy kojarza mi sie
    > prawidlowo ("Wprost" 2000-2002???)

    Może chodzi o to http://www.wprost.pl/drukuj/?O=1108 ??

    "Co więcej, obowiązek meldunkowy nie jest zgodny z prawem
    międzynarodowym i podpisanymi przez Polskę konwencjami. Powszechna
    Deklaracja Praw Człowieka oraz podpisana przez Polskę Europejska
    Konwencja Praw Człowieka mówią, że każdy ma prawo do swobodnego wyboru
    miejsca zamieszkania i nie może być z tego powodu represjonowany."

    oraz

    "Nadwiślański homo sovieticus nie wyobraża sobie, że można żyć bez
    obowiązku meldunkowego i urzędów meldunkowych (nie mylić z ewidencją
    ludności i biurami adresowymi). Tymczasem wolny człowiek w wolnym kraju
    mieszka tam, gdzie chce i państwu nic do tego. Istnieją jednak sytuacje,
    gdy miejsce zamieszkania musi zostać udokumentowane. Dotyczy to spraw
    sądowych, tworzenia list wyborczych, wniosków o kredyt bankowy itp. W
    Polsce pokazuje się wtedy adnotacje w dowodzie osobistym. W USA, gdzie
    nie ma ani meldunków, ani dowodów osobistych, wystarczy pokazać akt
    własności mieszkania albo umowę najmu. W wielu wypadkach wystarczy nawet
    oświadczenie zainteresowanego, gdyż wolne państwo nie zakłada z góry, że
    jego obywatel kłamie. Co więcej, choć w USA wiele osób nie ma stałego
    miejsca zamieszkania, nie ogranicza to ich praw obywatelskich. Popularne
    jest na przykład mieszkanie w wielkich przyczepach samochodowych,
    którymi w każdej chwili można pojechać gdzie indziej. "

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 13. Data: 2004-12-23 13:37:45
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Konwencja Praw Człowieka mówią, że każdy ma prawo do swobodnego wyboru
    > miejsca zamieszkania i nie może być z tego powodu represjonowany."

    Jako pierwszy wykorzystał to były prezydent, Lech W. (nie zameldował się w
    Belwederze, była to wówczas głośna sprawa).
    Ja myślę, że obecnie nikt nikogo nie będzie karał za brak meldunku, a chodzi o
    podatki za wynajem mieszkania na czarno. Swoją drogą trzeba być ciężkim idiotą,
    żeby w świetle obowiązujących w Polsce przepisów wynająć komuś mieszkanie
    legalnie. W normalnym kraju gościa który nie płaci i dewastuje cudze mieszkanie
    wyrzuca się po prostu na ulicę, u nas trzeba jeszcze płacić jego długi.

    Mają deczko lepszy klimat.

    pozdrawiam

    Czapla

  • 14. Data: 2004-12-23 14:48:05
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ale musiała być fajna impreza!!!

    Nieco zbyt głośna i zbyt długa.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 15. Data: 2004-12-23 15:12:42
    Od: gavin <g...@i...com>

    Typowe WPROSTactwo:

    "Skąd się wzięły regulacje dotyczące zameldowania? W wolnych krajach, na
    przykład w Europie Zachodniej i USA, nie ma i nigdy nie było ani
    obowiązku meldunkowego, ani dowodów osobistych. W Polsce do 1939 r. też
    nie było takich rozwiązań i dopiero niemieccy okupanci wprowadzili tzw.
    kenkarty."

    Cos autor Krzysztof Łoziński na lekcjach historii nie bywal. Otoz
    meldunki w Polsce przedwojennej byly, i byly egzekwowane karnie. Byly
    zreszta i w XIX wieku.

  • 16. Data: 2004-12-23 17:04:35
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    gavin napisał(a):
    > Otoz meldunki w Polsce przedwojennej byly, i byly egzekwowane karnie. Byly
    > zreszta i w XIX wieku.

    Tyle, że w XIX wieku nie było Polski ;)

    --
    pozdrawiam