  • 1. Data: 2006-06-02 10:47:56
    Temat: [krs] zakladanie stowarzyszenia
    Od: "Blazej Szymon Patrzalek" <b...@s...info_nospam>

    Witam,

    w pewnej broszurze dot. rejestracji w Krajowym Rejestrze Sadowym
    stowarzyszenia, wyczytalem ze nalezy dolaczyc m.in.:
    1. uchwalę o wyborze Komitetu Zalozycielskiego,
    2. uchwaly o: wyborze Zarzadu; o wyborze organu nadzoru wewnetrznego.

    w zwiazku z tym nasunela mi sie watpliwosc, czy w przypadku gdy przyjmie sie
    pkt. 2 to czy trzeba dokonac pkt.1.

    za wszelakie sugestie bede wdzieczny

    --
    ----------
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-02 12:31:10
    Temat: Re: [krs] zakladanie stowarzyszenia
    Od: "Robert Szczudlak" <r...@W...gazeta.pl>

    Trzeba zrobić 2 uchwały, bo to Komitet działa do czasu zarejestrowania a
    zarząd po rejestracji
    Można uchwalić, że członkowie zarządu będą członkami komitetu
    założycielskiego, to może ułatwić życie jeżeli zarząd jest nieliczny.
    Jak zarząd jest liczny to lepiej tego nie robić bo dokumenty rejestracyjne
    podpisują WSZYSCY członkowie komitetu założycielskiego.

  • 3. Data: 2006-06-03 12:04:01
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak zarząd jest liczny to lepiej tego nie robić bo dokumenty rejestracyjne
    > podpisują WSZYSCY członkowie komitetu założycielskiego.

    Totalnie wszystko pokręciłeś.

    Zakładając stowarzyszenie mamy dwie możliwości:
    -Wybieramy komitet założycielski który dokona wszelkich formalności
    związanych z rejestracją a następnie zwoła walne zgromadzenie, które
    wybierze zarząd i komisję rewizyjną. Zarząd i komisję trzeba następnie
    zarejestrować.
    - na zebraniu założycielskim wybieramy zarząd stowarzyszenia i komisje
    rewizyjną. Rejestrujemy stowarzyszenie, zarząd i komisję rewizyjną.

    Pozdrawia Grzech, co zakładał

  • 4. Data: 2006-06-08 12:54:31
    Od: "jacQ" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Grzech" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - na zebraniu założycielskim wybieramy zarząd stowarzyszenia i komisje
    > rewizyjną. Rejestrujemy stowarzyszenie, zarząd i komisję rewizyjną.

    Grzechu, co zakładałeś :)
    małżonka moja zakładała własnie stowarzyszenie bez komitetu założycielskiego
    (na spotkaniu założycielskim powołano zarząd i komisje rewizyjną, jest
    uchwała że zarzad jest upowazniony do rejestracji)
    i ...?
    - w Sądzie w Kielcach odrzucono formalnie (nieformalnie, ale Pani
    powiedziała że taka forma będzie odrzucona) bo podobno ma być komitet
    założycielski .

    Czy macie podstawę prawną że zarząd moze rejestrować ?

    jacek

  • 5. Data: 2006-06-08 15:55:35
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > Grzechu, co zakładałeś :)

    Stowarzyszenie, ale z komitetem założycielskim.

> [...]
    > założycielski .
    >
    > Czy macie podstawę prawną że zarząd moze rejestrować ?

    Zacytuję tu fragment komentarza do ustawy o stowarzyszeniach;
    "Wniosek o wpis stowarzyszenia składa komitet założycielski (art. 12 ustawy)
    na druku KRS-W20, umieszczając na nim swoje podpisy. Zgodnie z treścią art.
    694[3] § 1 kpc stowarzyszenie, które dokonało wyboru władz, może być
    zgłoszone do rejestru przez swój organ uprawniony do reprezentacji, czyli
    przez zarząd."
    Prawdopodobnie był wyrok w takiej sprawie SN lub NSA. Nie mogę go odszukać.

    pozdrawiam
    Grzech

  • 6. Data: 2006-06-23 05:15:59
    Od: Ktos<...@...com>

    ja zakladalem stowarzyszenie, i nie musi byc komitetu jesli wybralo sie wladze
    stowarzyszenia, mysmy o tym nei wiedzieli i zlozylismy zarowno info o komitecie jak
    i wladzach. Zostalismy zarejestrowani ale sad w uzasadnieniu napisal ze winosek o
    komitecie byl zbedny gdyz wybralismy wladze upowaznione do reprezentacji
    stowarzyszenia

    -> http://usenet.pomocprawna.info