eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty? › [OT] Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [OT] Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    Date: Sun, 16 Mar 2008 08:27:37 +0100

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:frigh9$7n3$1@news.onet.pl...

    > Argumenty przeciwko temu:
    >
    > 1. Nie jest to przewidywalne. W styczniu może być potrzeba 40 osób, a w
    > czerwcu 70. A jak już w wielkiej firmie zatrudni się 70 osób na umowy o
    > pracę, to trudno potem zwolnić za kilka miesięcy, zwłaszcza że za kolejne
    > pół roku te osoby znów byłyby potrzebne, albo trzeba by szkolić nowe

    Przy takiej liczbie klientow jaka ma TPSA to jest przewidywalne. I to
    bolesnie przewidywalne.

    Ja nie mam nic przeciwko outsorcingowi. Ale wtedy kiedy jego realizacja nie
    jest zaprzeczeniem idei.

    > 2. Jeśli firma zewnętrzna się nie sprawdza, można ją zmienić, o wiele
    > trudniej wymienić cały dział wewnątrz własnej firmy. Poza tym kilka firm
    > zewnętrznych może konkurować z usługami między sobą, przez co podniesie
    > się jakość.

    Zewnwetrzna firma dziala - przede wszystkim - we wlasnym interesie.

    > 3. Zadaniem TPSA jest świadczenie usług telekomunikacyjnych, jest rzeczą
    > powszechną, że obowiązki nie będące główną działalnością się
    > outsourcinguje, nawet jeśli są to powtarzalne czynności. Na przykład: TPSA
    > wysyła rachunki pocztą, a nie wynajmuje do tego swoich pracowników. Można
    > by się spytać dlaczego - w mieście, gdzie rachunki są drukowane - nie
    > rozwiezie ich pracownik TP? A w ogóle kto drukuje rachunki? A kto

    Kto wie, po uwolnieniu rynku pocztowego moze sie to w duzych miastach okazac
    tanszym rozwiazaniem.

    > produkuje papier na nie? TPSA zużywa tyle papieru, że powinna zająć się
    > jego produkcją, nieprawdaż? ;)

    A tutaj albo manipulujesz albo nie odrozniasz roznicy pomiedzy uruchomieniem
    produkcji a uruchomieniem uslugi.

    > 4. Czy pieczesz sobie chleb samemu? Po co go kupować codziennie? Możesz w
    > niedzielę upiec na cały tydzień i zamrozić na dalsze dni. Jeśli już ktoś
    > piecze chleb dla siebie w domu (np. ja :) to robi to dla przyjemności, a
    > nie dla osiągnięcia jakiś ekonomicznych korzyści.

    Dla siebie nie pieke (znaczy pieke, ale jako hobby), jednak prowadzac
    odpowiednio duze przesiewziecie, w ktorym chleba potrzebowalbym duzo -
    zastanowil bym sie nad wlasna piekarnia.

    Zreszta - po co daleko szukac - zdaje sie ze przy hipermarketach dzialaja
    piekarnie...

    OT, sie zrobilo.