    From: "No Name" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [OT] Jak uczelnie kosząpieniądze na studentach
    Date: Wed, 11 Feb 2009 21:50:51 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Jako, że sprawa silnie dotyka aspektów prawnych to pozwolę sobie zamieścić ku
    przestrodze. Może też ktoś podzieli się uwagami nt. meritum sprawy. Osobom
    myślącym o studiach na Politechnice Gdańskiej przestrzegam z powodów niżej
    opisanych.
    --
    O ile poziom kadry nie jest zły to podejście do studenta i wszelkiej maści
    biurokracja po prostu żenuje. Właśnie na studiach _płatnych_ pozbawiono mnie

    Właśnie straciłem jedną z sesji, za kilka dni stracę możliwość zaliczania
    przedmiotów w kolejnej sesji. Jeśli potoczy się to dalej to pewnie za 2 tygodnie
    argumentem za skreśleniem z listy będzie to, że nie zaliczyłem przedmiotów. I
    przemilczane będzie to, że uniemożliwiono mi ich zaliczenie, za to pewnie
    otrzymam ofertę odpłatnego powtórzenia roku.

    Wszystko przez wymysł, że mam przedstawić zgodę dziekana drugiego wydziału, na
    którym studiuję (dziennie bezpłatnie). Podkreślam, że opisywane studia są
    płatne, a mnie z uczelnią wiąże umowa na świadczenie usługi i nie otrzymuję
    studiów za darmo. Uczelnia oczywiście nie miała nic przeciw zawarciu umowy, nie
    miała nic przeciw pobraniu normalnej płatności a teraz uniemożliwia mi podejście
    do egzaminów.

    Jeśli jest to normalna usługa to pytanie brzmi czy nowy szewc albo operator GSM
    wykonujący usługę na zlecenie ma prawo żądać zgody poprzedniego szewca lub
    analogicznego operatora?

    1. Nie mam zaległości finansowych na żadnym z wydziałów.
    2. Nie otrzymałem żadnej decyzji dot. tego, że nie dopuszczony zostałem do
    sesji. Wszystko opiera się na widzimisie pani z dziekanatu.
    3. Żądanie zgody jakiegoś innego dziekana w przypadku studiów płatnych jest dość
    kuriozalne, co przyznała (wstępnie) nawet prawnik z UOKiK, z którym rozmawiałem.
    4. Owo żądanie opiera się na regulaminie studiów, wspólnym dla studiów
    stacjonarnych i niestacjonarnych, więc stąd ta bzdura.
    5. Z przyczyn tutaj niezależnych po prostu nie bardzo chcę o tę kuriozalną zgodę
    drugiego dziekana prosić. Mam już dość, że na tej uczelni wszystko opiera się na
    takim chodzeniu i proszeniu nawet o to do czego uczelnia jest zobowiązana a
    regulaminy są respektowane wybiórczo.

    --
    pzdr