  • 1. Data: 2005-04-04 16:02:58
    Temat: OFE, pierwsza praca, tydzień czy miesiąc czasu?
    Od: "meg_suspensik" <p...@s...maupa.fr.pl>

    Witam grupowiczów.
    1 kwietnia 2005 rozpoczęłam swoją pierwszą pracę i mam takie oto pytanie:
    ile mam czasu na zapisanie się do Otwartego Funduszu Emerytalnego? 7 dni czy
    miesiąc?
    Pytam, bo informacje spotykanie tu i ówdzie w necie narobiły mi trochę
    wątpliwości...

    np. tu piszą o 7 dniach... http://hrk.pl/is/is.php/24/284/
    a tu http://www.money.pl/emerytury/edukacja/filary
    o miesiącu..

    jak więc jest w rzeczywistości?
    z góry dziękuję i pozdrawiam

    ~~ meg

    --
    ~~ meg

  • 2. Data: 2005-04-04 16:56:47
    Temat: Re: OFE, pierwsza praca, tydzień czy miesiąc czasu?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "meg_suspensik" <p...@s...maupa.fr.pl> naskrobał/a w

    > jak więc jest w rzeczywistości?

    7 dni (zwykle).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    God must love stupid people, he made so many.

  • 3. Data: 2005-10-27 06:18:08
    Od: "www.ePolisa.o-net.pl" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiąc?
    > Pytam, bo informacje spotykanie tu i ówdzie w necie narobiły mi trochę

    Termin ustawowy jest 7 dni. Jednak est to termin dyscyplinujący bez sankcji-
    nic się nie stanie, jeśli zapisze się Pani później (poza utratą zysków
    wynikających z inwestycji OFE). Tak naprawdę czas przystąpienia do OFE leży
    tylko w interesie ubezpieczonego- im dłużej będzie zwlekał, tym dłużej
    pieniądze będą leżeć na nieoprocentowanym koncie ZUS.
    Jedyna sankcja to losowania. Jeśli do najbliższego stycznia/lipca nie wybierze
    Pani OFE, ZUS będzie losował je za Panią.

    Z poważaniem
    W. Zaleska, doradca ING, http://www.ePolisa.o-net.pl

  • 4. Data: 2005-10-27 06:48:28
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "www.ePolisa.o-net.pl" napisał:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Jeśli do najbliższego stycznia/lipca
    > nie wybierze Pani OFE, ZUS będzie losował je za Panią.

    Jeśli ZUS czegoś nie przeoczył, to już została wylosowana w lipcu i
    próżne Pani starania o pozyskanie klienta :) A poza tym używanie słowa
    "doradca" jest niezgodne z prawem :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 5. Data: 2005-10-27 07:28:24
    Od: "www.ePolisa.o-net.pl" <w...@p...onet.pl>

    > Jeśli ZUS czegoś nie przeoczył, to już została wylosowana w lipcu
    ZUS 'przeocza' regularnie klientów nawet przez 3 lata. Sporo się na tym traci.
    Lepiej nie czekac, bo przelana kwota będzie kwotą nominalną (obliczenia
    pozostawiam we włąsnym zakresie)
    > próżne Pani starania o pozyskanie klienta
    starania o kompletne informowanie?

    >A poza tym używanie słowa
    > "doradca" jest niezgodne z prawem :)
    czyli nie mogę używac oficjalnej nazwy stanowiska, jakie jest mi aktualnie
    przypisane????

    W.Zaleska doradca ING http://www.ePolisa.o-net.pl

  • 6. Data: 2005-10-27 12:17:27
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    kurde ja pracuje od 3 lat .. i sie nigdzie nie zapisalem
    gdzie moge sprwdzic jak mnie wylosowali ?????
    nikt nic mi nie przyslal

  • 7. Data: 2005-10-27 14:34:23
    Od: "www.ePolisa.o-net.pl" <w...@p...onet.pl>

    > kurde ja pracuje od 3 lat .. i sie nigdzie nie zapisalem
    > gdzie moge sprwdzic jak mnie wylosowali ?????
    > nikt nic mi nie przyslal
    jest kilka metod
    najbardziej czasochłonna- dzwonic do infolinii poszczególnych ofe aby
    dowiedzieć się, czy jest się ich członkiem
    można również zadzwonić do ZUS i spróbowac wyciągnąc od nich czy skladki są
    przekazywane do OFE i do którego
    natomiast jeśli jest Pan pewien, że nie podpisywał umowy przystąpienia ani, że
    nie dostał Pan wezwania od ZUS oraz powiadomienia od OFE o przystąpieniu w
    drodze losowania- najprawdopodobniej wystąpiła sytuacja 'przeoczenia' przez
    system ZUS. Przyczyn może być kilka, po pierwsze system informatyczny ZUS, po
    drugie jego obłsuga, po trzecie źle zgłoszone przez pracodawcę dane.
    najbardziej skuteczną i najprosztszą metodą jest podpisac umowę z najbardziej
    odpowiadającym Panu OFE. Jeśli jest Pan już członkiem któregokolwiek OFE, ZUS
    odrzuci umowę jako 'nietransferową'- nie ponosi Pan z tego tytułu żadnych
    skutków ani kosztów (przetestowane w praktyce).