    From: "www.ePolisa.o-net.pl" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OFE, pierwsza praca, tydzień czy miesiąc czasu?
    Date: 27 Oct 2005 08:18:08 +0200

    > 1 kwietnia 2005 rozpoczęłam swoją pierwszą pracę i mam takie oto pytanie:
    > ile mam czasu na zapisanie się do Otwartego Funduszu Emerytalnego? 7 dni czy
    > miesiąc?
    > Pytam, bo informacje spotykanie tu i ówdzie w necie narobiły mi trochę
    > wątpliwości...
    >
    > np. tu piszą o 7 dniach... http://hrk.pl/is/is.php/24/284/
    > a tu http://www.money.pl/emerytury/edukacja/filary
    > o miesiącu..
    Termin ustawowy jest 7 dni. Jednak est to termin dyscyplinujący bez sankcji-
    nic się nie stanie, jeśli zapisze się Pani później (poza utratą zysków
    wynikających z inwestycji OFE). Tak naprawdę czas przystąpienia do OFE leży
    tylko w interesie ubezpieczonego- im dłużej będzie zwlekał, tym dłużej
    pieniądze będą leżeć na nieoprocentowanym koncie ZUS.
    Jedyna sankcja to losowania. Jeśli do najbliższego stycznia/lipca nie wybierze
    Pani OFE, ZUS będzie losował je za Panią.

    Z poważaniem
    W. Zaleska, doradca ING, http://www.ePolisa.o-net.pl