  • 1. Data: 2004-07-04 17:52:20
    Temat: Hipoteka - wygasniecie i wykreslenie
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy w pozwie można wnosić o analuwanie
    hipoteki ustanowionej na danej nieruchomości, jeśli odbyło się to z
    naruszeniem prawa? Czym różnią się wygaśnięcie i wykreślenie hipoteki, o
    co należy wnosić?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Olek

  • 2. Data: 2004-07-04 22:16:06
    Temat: Re: Hipoteka - wygasniecie i wykreslenie
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik Olek Kwas napisał:
> [...]
    > hipoteki ustanowionej na danej nieruchomości, jeśli odbyło się to z
    > naruszeniem prawa? Czym różnią się wygaśnięcie i wykreślenie hipoteki, o

    Zdecydowanie o wykreślenie; wygaśnięcie, jak sama nazwa wskazuje,
    następuje samo z siebie, tzn. z mocy prawa.

    --
    _/~\_ _/~\_
    @ @ Michał Szklarski o-o

  • 3. Data: 2004-07-05 08:57:43
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Michał Szklarski wrote:
    > Zdecydowanie o wykreślenie; wygaśnięcie, jak sama nazwa wskazuje,
    > następuje samo z siebie, tzn. z mocy prawa.

    Widziałem jakieś postanowienia zawierające stwierdzenie o wygaśnięciu.
    Wydawało mi się, że wykreślenie to czynność techniczna będąca skutkiem
    wygaśnięcia. Czy nie tak?
    Pozdrawiam,
    Olek

  • 4. Data: 2004-07-05 22:15:59
    Od: e...@w...pl

> [...]
    > hipoteki ustanowionej na danej nieruchomości, jeśli odbyło się to z
    > naruszeniem prawa? Czym różnią się wygaśnięcie i wykreślenie hipoteki, o
    Po pierwsze nie w pozwie, tylko we wniosku (postępowanie nieprocesowe), po
    drugie wnosisz o wykreślenie hipoteki, a po 3 potrzebujesz dokumentu
    stanowiącego podstawę jej wykreślenia (np. oświadczenie banku, zgoda
    wierzyciela itd).

  • 5. Data: 2004-07-07 09:48:22
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Czołem!
    Kilka dodatkowych wyjaśnień.

    e...@w...pl wrote:
    > Po pierwsze nie w pozwie, tylko we wniosku (postępowanie nieprocesowe),
    Wniosek dotyczący hipoteki jest częścią pozwu w szerszej sprawie.

    > po drugie wnosisz o wykreślenie hipoteki,
    Tak jest, ale wydaje mi się, że potrzebna jest podstawa do tego wniosku.

    > a po 3 potrzebujesz dokumentu stanowiącego podstawę jej wykreślenia (np.
    oświadczenie banku, zgoda
    > wierzyciela itd).
    Napisałem, że ustanowienie hipoteki nastąpiło z naruszeniem prawa. Nie
    wdając się w szczegóły, ktoś zadysponował nieruchomością nie mając do
    tego prawa. Sprawa dotyczy również tego wątku. Chcę by sąd potwierdził
    bezprawność takiego działania i liczę, że w konsekwencji hipoteka
    zostanie wykreślona.
    Pozdrawiam,
    Olek

  • 6. Data: 2004-07-07 20:17:36
    Od: e...@w...pl

    > Cześć

    > Wniosek dotyczący hipoteki jest częścią pozwu w szerszej sprawie.
    >Możesz uzyskać postanowienie sądu cywilnego nakazujące wykreślenie hipoteki z
    KW oraz stwierdzające nieważność sprzedaży nieruchomości. Ale potem po
    uprawomocnieniu się tego postanowienia i tak będziesz musiał złożyć wniosek do
    wydziału ksiąg wieczystych o wykreślenie hipoteki.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-07-07 20:34:46
    Od: e...@w...pl

    Jeśli chcesz to napisz na @mail, bo tak naprawdę nie bardzo