  • 1. Data: 2005-12-01 07:56:55
    Temat: OC samochodowe - problem
    Od: nijou <s...@p...adres.to.nijou.malpa.go2.pl>

    Witam. Spotkała mnie taka niemiła sytuacja - dostałem z TU Generali
    wezwanie do zapłaty zaległej składki ubezpieczeniowej. Problem w tym, że
    zrezygnowałem z ich usług w zeszłym roku i ubezpieczyłem się w Allianzu
    za pośrednictwem brokera. Wg Generali powinienem był wysłać rozwiązanie
    umowy do nich. Na 100% nie pamiętam, czy ja to zrobiłem czy broker to
    zrobił. Generali straszy mnie teraz Kruk Inkasem czy też innymi
    sadystami. Czy jest szansa na wybronienie się z tego? Do zapłaty jest
    1200 PLN :(

    nijou

  • 2. Data: 2005-12-01 08:19:15
    Temat: Re: OC samochodowe - problem
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Na pl.soc.prawo ptaszki sobie cwierkaly dnia Thu, 01 Dec 2005 08:56:55 +0100, kiedy
    nijou rozsypal nastepujace haczki:
> [...]
    > za pośrednictwem brokera. Wg Generali powinienem był wysłać rozwiązanie
    > umowy do nich. Na 100% nie pamiętam, czy ja to zrobiłem czy broker to
    Masz potwierdzenie rezygnacji? Albo ma to broker ktory mialby to zrobic?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-12-01 11:10:20
    Od: Zdzichu <w...@g...pl>

    Użytkownik nijou napisał:

> [...]
    > zrobił. Generali straszy mnie teraz Kruk Inkasem czy też innymi
    > sadystami. Czy jest szansa na wybronienie się z tego? Do zapłaty jest

    witam kumpel ma podobny problem
    - otoz w 04.2004 kupil samochod - umowa kupna sprzedazy (w umowie brak
    jakichkolwiek wzmianek na temat ubezpieczenia)
    - dzien przed srzedaza byly wlasciciel zawarl umowe z PTU gdzie zaplacil
    ok 1/5 skladki OC i wazna polisa byla tylko przez 1 miesiac (wczesniej
    auto stalo i nie bylo ubezpieczone)!!!
    - po przerejestrowaniu auta zawarta zostala nowa umowa w innym TU
    (korzystniejsze warunki), przy czym zakladal ze stara umowa wygasla -
    skonczyla sie waznosc, a poza tym z nikim osobiscie nie podpisywal nic w
    TU PTU!

    - teraz kumplowi przyszlo pismo iz musi zaplacic skladke OC za rok +
    odsetki z TU PTU!

    czy musi to placic?
    czy mozna obejsc to w jakikolwiek sposob?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2005-12-01 11:40:58
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Zdzichu" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > odsetki z TU PTU!
    >
    > czy musi to placic?
    > czy mozna obejsc to w jakikolwiek sposob?

    To chyba jakiś żart? Polisa jest podpisywana chyba z człowiekiem a nie z
    samochodem? Nie wystarczy wyrzucić takie pismo do kosza?

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 5. Data: 2005-12-01 11:45:00
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Zdzichu" <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > (korzystniejsze warunki), przy czym zakladal ze stara umowa wygasla -
    > skonczyla sie waznosc, a poza tym z nikim osobiscie nie podpisywal nic w
    przejście obowiązków wynika z ustawy a nie umowy,
    nie można ubezpieczyć pojazdu na okres 1 miesiąca - in generum, bo są
    wyjątki, które tu akurat raczej nie zachodzą.

    > - teraz kumplowi przyszlo pismo iz musi zaplacic skladke OC za rok +
    > odsetki z TU PTU!
    >
    > czy musi to placic?
    > czy mozna obejsc to w jakikolwiek sposob?

    tak, z mocy ustawy o ubezpieczeniu obowiązkowym nabywca pojazdu wstępuje w
    prawa i obowiązki strony umowy ubezpieczenia, a zbywca z nabywcą ponoszą
    solidarną odpowiedzialność za zapłatę składki względem zakładu ubezpieczeń.

    Art. 31. ustawy o ubezpieczeniu obowiązkowym...
    1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
    ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu przechodzą
    prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa ubezpieczenia
    ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że
    nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego.
    W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
    30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.
    2. W razie nie wypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust.1, zakład
    ubezpieczeń dokonuje ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu
    udzielanej
    ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z
    uwzględnieniem
    zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających, w ramach
    obowiązującej taryfy składek.
    3. W razie nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, którego zbywca
    wbrew obowiązkowi nie zawarł umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych, nabywca jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych w dniu nabycia pojazdu mechanicznego.
    4. W razie zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    przez posiadacza pojazdu mechanicznego niebędącego właścicielem tego
    pojazdu, prawa i obowiązki tego posiadacza, wynikające z zawartej umowy
    ubezpieczenia przechodzą na właściciela pojazdu mechanicznego z chwilą, gdy
    posiadacz utracił posiadanie tego pojazdu na rzecz właściciela. Umowa
    ubezpieczenia
    ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że
    właściciel pojazdu mechanicznego wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia
    przejścia posiadania pojazdu na rzecz właściciela. W razie wypowiedzenia
    umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni od dnia przejścia posiadania
    pojazdu
    mechanicznego na rzecz właściciela.
    5. W razie nie wypowiedzenia przez właściciela pojazdu umowy ubezpieczenia
    OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie, o którym mowa w ust. 4,
    stosuje
    się odpowiednio ust. 2.
    6. W razie wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych
    w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 4, posiadacz pojazdu mechanicznego
    wypowiadający umowę jest obowiązany do zawarcia nowej umowy
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych najpóźniej w ostatnim
    dniu przed rozwiązaniem się umowy wypowiedzianej.

    p.
    W,

  • 6. Data: 2005-12-01 11:55:08
    Od: Zdzichu <w...@g...pl>

    Użytkownik Wirtualna napisał:

> [...]
    > ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych najpóźniej w ostatnim
    > dniu przed rozwiązaniem się umowy wypowiedzianej.

    w takim razie drugie TU nie powinno ubezpieczyc drugi raz tego samego
    samochodu?

    Wojtek

  • 7. Data: 2005-12-01 12:40:39
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Na pl.soc.prawo ptaszki sobie cwierkaly dnia Thu, 01 Dec 2005 12:55:08 +0100, kiedy
    Zdzichu rozsypal nastepujace haczki:
    > w takim razie drugie TU nie powinno ubezpieczyc drugi raz tego samego
    > samochodu?
    A czemu nie?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-12-02 15:58:42
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    > w takim razie drugie TU nie powinno ubezpieczyc drugi raz tego samego
    > samochodu?

    powinno ubezpieczyć, gdyż można mieć dowolną liczbę polis
    ubezpieczeniowych - w szczególności, że górna granica odpowiedzialność w tym
    OC nie jest wysoka.

    p.
    W,

  • 9. Data: 2005-12-02 16:00:05
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Paweł" <b...@m...com> wrote in message

    > To chyba jakiś żart? Polisa jest podpisywana chyba z człowiekiem a nie z
    > samochodem? Nie wystarczy wyrzucić takie pismo do kosza?

    chyba nie

    Słyszałeś kiedyś o następstwie prawnym? Albo o solidarnej odpowiedzialności
    z innym dłużnikiem?

    p.
    W,