    From: maho <m...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: OC poprzedniego właściciela
    Date: Mon, 12 Dec 2005 22:36:46 +0000

    Witam.

    W 7 sierpnia kupiłem samochód w komisie. Samochód był ubezpieczony na
    tzw. krótkoterminówkę w PZU, tyle że bodajże do 5 sierpnia.

    Nie przejmowałem się tym, tylko ubezpieczyłem go (zanim jeszcze
    wyjechałem z komisu) w dniu zakupu w innym TU.

    Właśnie przyszło do mnie pismo z PZU, że w związku z zakupem auta,
    nabyłem prawa i obowiązki zbywcy pojazdu wynikające z ubezpieczenia OC,
    i "zapraszają" mnie do opłacenia składki za polisę od 11 maja 2005 roku
    do 10 maja 2006 roku.

    Po lekturze ustawy (Dz.U. 2003r, nr 124, poz 1152), wygląda na to że
    niestety mają rację. Z drugiej strony, wszyscy dookoła (w tym znajomi
    agenci ubezpieczeniowi) mówią mi że absolutnie, nie mam obowiązku płacić
    zobowiązań poprzedniego właściciela, żebym wysłał pismo że nie poczuwam
    się w obowiązku płacenia PZU składki od umowy której nie zawierałem.

    Mam więc mętlik, czy wszyscy dookoła nie mają racji, czy też mają a ja
    źle czytam ustawę?.

    Dodatkowo, pismo jest adresowane na jakiś koszmarny zlepek nazwisk 3
    współwłaścicieli pojazdu, na druczku przelewu są poprawne nazwiska.
    Pewnie to nie ma żadnego znaczenia, ale może jakiś kruczek się
    znajdzie... :)

    pozdrav

    maHo