  • 21. Data: 2007-04-15 23:54:15
    Temat: Re: Nowy katalog dla prawników MECENAS.PL
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2007 Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał/a:
    > http://prawo.vagla.pl/node/6977

    Obawiam się, że mówimy o czym innym.
    Ta strona: http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    Taka nota: Nie zezwala się na komercyjne używanie, kopiowanie i inne
    wykorzystywanie danych znajdujących się w bazie danych ISAP.

    Oczywiście musi to dotyczyć części istotnej bazy, ale MZ takie
    ograniczenie jest skuteczne i to z mocy ustawy.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2007-04-16 00:20:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście musi to dotyczyć części istotnej bazy, ale MZ takie
    > ograniczenie jest skuteczne i to z mocy ustawy.

    Mnie chodziło o ostatni akapit notki Vagli. Dodatkowo archive.org
    zeznaje, że jeszcze 19.05.2006 noty o której mówisz nie było. Pewnie
    obie zostały dodane mniej-więcej w tym samym czasie, pytanie tylko czy
    ,,zmiana nastąpiła w wykonaniu jakiegoś oświadczenia'' czy też ,,była to
    po prostu zmiana na stronie dokonana przez osobę faktycznie posiadającą
    możliwość edycji stron (bo tak!)''

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 23. Data: 2007-04-16 09:02:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 16 Apr 2007 07:39:04 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pani Ziuta zna ustawę z dnia 9 listopada 2001 r o ochronie baz danych?

    Pytanie czy podlinkowanie do czyjejś bazy danych jest nieuprawnionym
    korzystaniem z tejże bazy. IMHO nie jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2007-04-16 09:39:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.04.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Pytanie czy podlinkowanie do czyjejś bazy danych jest nieuprawnionym
    > korzystaniem z tejże bazy. IMHO nie jest.

    IMHO również nie, ale co do zasady ten zapis ma MZ moc prawną (pomijając
    lekką nieprecyzyjność sformułowań) - zdaje się, że ten fragment dyskusji
    na który odpowiadałem był zewoluował w kierunku pytania Roberta, czego ten
    zapis miałby w zasadzie dotyczyć. No więc MZ sytuacji nieuprawnionego
    korzystania z bazy danych jaką jest tu zbiór rekordów z informacjami
    nt. aktów prawnych.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2007-04-16 09:43:27
    Od: "Jan Bialy" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie widze problemu mimo braku uregulowan dotyczacych internetu w Ustawie o
    pawie autorskim i...

    Wiemy wszyscy, ze podstawą dzialania internetu jest protokol http czyli
    protokol hypertekstowy, poslugujacy sie wlasnie linkami i linkowaniem.

    Jezeli serwis podszywalby sie pod inny uzywajac linka i umieszczajac
    tresci we wlasnych ramkach /co czasem ma miejsce/ to jest problem ale tutaj
    go nie ma bo wszystkie linki otwierane sa w nowym oknie przegladarki
    identyfikujac tworce.

    Przeciez powolywana strona sejmowa z wyszukiwarka powstala wlasnie po to aby
    ulatwic nam prace i czym wiecej osob bedzie o niej wiedziec tym lepiej!

    Powyzszy katalog nie korzysta z innych baz dancyh i nie jest wyszukiwarka to
    internauta sam wpisuje co chce znalezc lub sciagnac juz w nowym oknie.
    Nie ma miejsca takze kopiowanie, cytowanie bo to my sami juz surfujemy po
    otwartej stronie.
    Mozna zapamietac adres i wpisac go recznie w przegladarke i co to sprzeczne z
    prawem?

    Jesli linkowanie byloby przestepstwem to wszystkiw wyszukiwarki przestalyby
    istniec - przeciez to nic innego jak szukanie deeplinkow i grzebanie po
    cudzych bazach danych oraz co gorsza przechowywanie i kopiowanie ich czasem u
    siebie na serwerach. Jakos nikt nie sciga Google a ja powtarzam
    jeszcze raz ze mecenas.pl nie jest nawet wyszukiwarka.

    Wlasciciele polecanych stron powinni sie cieszyc ze nikt za to nie chce od
    nich oplat za umieszczenie odnosnikow bo to podnosi im statystyki i jest to
    bezplatna reklama.

    Korzystajmy zatem za darmo jak ktos nam pomaga i nie szukajmy dziury w calym
    bo za chwile zlikwidujemy podstawy dzialania internetu.

    Nawiasem mowiac wiele kancelarii prawnych umieszcza na witrynach podobne
    linki tylko nie ma potem czasu ich aktualizowac i czesto sa slepe np. http://
    www.nz.com.pl/linki.php

    Regulamin mecenas.pl wiele wyjasnia:
    II. Postanowienia ogólne.
    1. Korzystanie z katalogu www.mecenas.pl jest bezpłatne.
    2. Serwis mecenas.pl ma za zadanie ułatwić użytkownikom dotarcie do
    ogólnodostępnych w Internecie informacji i nie pobiera za to żadnych opłat.
    3. Linki/odnośniki skierowane są wyłącznie do ogólnodostępnych serwisów,
    do których może dotrzeć każdy użytkownik Internetu również za pomocą
    ogólnodostępnych wyszukiwarek lub poprzez wpisanie ręcznie adresu
    w odpowiednim polu przeglądarki.
    4. Klikniecie na Link /odnośnik/ powoduje pełne załadowanie nowej strony,
    do której się odnosi nowym oknie przeglądarki jednoznacznie identyfikując jej
    twórcę i źródło informacji.
    5. Mecenas.pl nie umieszcza w ramkach własnego serwisu żadnych innych
    serwisów wszystkie odnośniki otwierane są w nowym oknie przeglądarki.
    6. Mecenas.pl Nie narusza integralności stron internetowych na które kierują
    linki/odnośniki, nie kopiuje ich, nie tworzy na swoim serwerze ich kopii
    lokalnych, nie cytuje ich dokumentów i nie powiela ich treści.

    Pozdrawiam,
    Jan Bialy