  • 1. Data: 2004-06-23 09:01:20
    Temat: No i wygrana:-) Sad Pracy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak to czasami bywa- jedni wygrywaja, inni przegrywaja.
    Dokladniej to remis, ktory wlasciwie jest moja wygrana.
    Na razie moralna, a jak dostane pieniadze, to fizyczna.

    Sprawa o zaplate za nadgodziny, prace w nocy, niedziele i swieta,
    bezprawne wypowiedzenie.

    Po pol roku od zlozenia pozwu, paru rozprawach, gdy jeszcze nie
    zdazylem dac przesluchac swoich swiadkow, ani przedstawic
    _zadnych_ :-) dowodow firma zgodzila sie na ugode i odszkodowanie
    za ca. 40% roszczen. I tak sumka wyszla niezla. Platne dopiero od
    sierpnia w 3 ratach.
    A papuga, jeszcze po podpisaniu ugody cos tam jeszcze brzdakal
    przed sadem, jaka to jestem swinia i niegodziwiec:-) Ktos, kiedys
    mowil w TV, ze prawdziwy mezczyzna powinien wiedziec kiedy i jak
    skonczyc:-) A ten jeszcze usilowal mi schowac szpilke w paczku;-)
    Napisalbym "mecenas", a nie "papuga", ale wydaje mi sie, ze zbyt
    mocno i emocjonalnie ten zawodowiec podszedl do tematu.

    BTW, czy odszkodowanie z tego tytulu jest opodatkowane?
    Drugie BTW: kto skupuje dlugi spolki z o.o. od osob fizycznych?
    Za ile moge to sprzedac?

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 2. Data: 2004-06-23 09:41:21
    Temat: Re: No i wygrana:-) Sad Pracy
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > Drugie BTW: kto skupuje dlugi spolki z o.o. od osob fizycznych?
    > Za ile moge to sprzedac?
    po co sprzedawac. wystap o opatrzenie ugody klauzula natychmiastowej
    wykonalnosci (po terminie uzgodnionej zaplaty) i wtedy prosto do komornika,
    jesli zaplata nie nastapi.....
    mam nadzieje, ze w ugodzie zawarles informacje, ze za opoznienie zaplaty
    beda naliczane ustawowe odsetki karne.....

  • 3. Data: 2004-06-23 11:07:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Piotr napisał(a) :
    > po co sprzedawac. wystap o opatrzenie ugody klauzula natychmiastowej
    > wykonalnosci (po terminie uzgodnionej zaplaty) i wtedy prosto do komornika,
    > jesli zaplata nie nastapi.....

    Wprawdzie w pozwie zawarlem to, ale dzis zapomnialem przy ugodzie
    upomniec sie o klauzule. Kiedy moge o nia wystapic?

    > mam nadzieje, ze w ugodzie zawarles informacje, ze za opoznienie zaplaty
    > beda naliczane ustawowe odsetki karne.....

    Tak.

    W sprawie podatku od odszkodowań z tego tytułu:
    Tekst jednolity ze zmianami od 01.05.2004
    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.14.176
    .html

    Art. 21.1.3b) Czyli nie zapłacę podatku. Nie jest tak zle;-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 4. Data: 2004-06-23 12:28:06
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    "Zbynek Ltd." napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jak to czasami bywa- jedni wygrywaja, inni przegrywaja.
    > Dokladniej to remis, ktory wlasciwie jest moja wygrana.
    > Na razie moralna, a jak dostane pieniadze, to fizyczna.

    Jak dostaniesz......

    > Ktos, kiedys
    > mowil w TV, ze prawdziwy mezczyzna powinien wiedziec kiedy i jak
    > skonczyc:-)

    Nie mowil, kiedy.... Mowil, ze wazne jest _jak_ konczy.....

    P.S.
    1. Czy ugoda jest juz prawomocna?
    2. Czy jestes pewien, ze _cokolwiek_ wygrales?
    3. Czy jestes pewien, ze kiedykolwiek pozwany cos ci zaplaci?
    4. Na podstawie powyzszego - skad to poczucie wygranej?

    pzdr
    A.

  • 5. Data: 2004-06-23 14:53:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    A.S. napisał(a) :

    > Jak dostaniesz......

    Przychylam sie do twojego pesymizmu.

    > P.S.
    > 1. Czy ugoda jest juz prawomocna?

    Dopiero dzis byla zawarta.

    > 2. Czy jestes pewien, ze _cokolwiek_ wygrales?

    eeee... no nierozumiem pytania. Jesli w obecnosci sadu strony
    zawarly umowe i podpisaly ja, to chyba zgodnie z jej zapisem cos
    powinienem dostac.

    > 3. Czy jestes pewien, ze kiedykolwiek pozwany cos ci zaplaci?

    Nie.

    > 4. Na podstawie powyzszego - skad to poczucie wygranej?

    Na razie moralnej wygranej. Stad, ze mimo nieprzekazania dowodow
    racja jakby zostala przyznana mi. Czy sie firma nie rozpadnie za
    tydzien, to nie wiadomo. I tak bym nie mial pieniedzy i tak.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 6. Data: 2004-06-23 21:22:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbbo8n$joa$1@inews.gazeta.pl...

    > Wprawdzie w pozwie zawarlem to, ale dzis zapomnialem przy ugodzie
    > upomniec sie o klauzule. Kiedy moge o nia wystapic?

    Jak minie termin zapłaty i nie nastąpi ona.

  • 7. Data: 2004-06-24 17:32:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Jak minie termin zapłaty i nie nastąpi ona.

    Dzięks.
    Myślałem że można prędzej. Wtedy gdy pieniądze nie wpłyną, idę od
    razu do komornika i on załatwia mi gotówkę:-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F