  • 1. Data: 2004-06-23 08:56:29
    Temat: bez prawa do świadczeń?
    Od: "Anna" <a...@o...pl>

    Witam,
    w dniu 26.09.2002 uległam wypadkowi w pracy i przebywałam na zwolnieniu
    lekarskim łącznie 270 dni.
    W dniu 13.05.2003 złożyłam wniosek o rentę do ZUSu.
    W dniu 09.07.2003 ZUS odmówił mi przyznania renty, przyznano mi natomiast
    świadczenie rehabilitacyjne na 3 miesiące od dnia 27.06.2003 do 24.09.2003 z
    podaniem do wiadomości Urząd Pracy (w którym się zarejestrowałam aby utrzymać
    ciągłość, czekając na rozpatrzenie sprawy o rentę) oraz Zakład Pracy.
    W trakcie oczekiwania na decyzję z ZUSu, z dniem 27.06.2003 zostałam zwolniona z
    Zakładu Pracy.
    W 10.09.2003 przyznano mi następne 3 miesiące świadczeń rehabilitacyjnych od
    dnia 25.09.2003 do 23.12.2003.
    Od dnia 24.12.2003 zarejestrowałam się w Urzędzie Pracy jako bezrobotna,
    ponieważ w dniu 17.12.2003 ZUS odmówił mi prawa do dalszych świadczeń
    rehabilitacyjnych.
    W związku z powyższym w dniu 29.12.2003 zwróciłam się przez ZUS do Sądu Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych z odwołaniem od decyzji ZUSu (lekarza orzecznika) ze
    względu na pogarszający się stan zdrowia, co potwierdziło badanie MR.
    W dniu 21.06.2004 Sąd nie rozpatrzył wniosku odwołania dotyczącego stanu
    zdrowia, sprawę oddalił. W ustnym uzasadnieniu powołał się na przepisy, które
    uniemożliwiają przyznanie świadczenia rehabilitacyjnego osobie będącej na
    zasiłku dla bezrobotnych.

    Jak powinien Zakład Pracy i ZUS postąpić w moim przypadku?
    Czy słusznie postąpiono?
    Jak ja mam dalej postąpić?