  • 1. Data: 2003-11-26 12:05:54
    Temat: prawo pracy - wypowiedzenie umowy
    Od: Kami <K...@j...net>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia umowy bezterminowej między
    podmiotami gospodarczymi (firma-firmie) - stanowisko to z-ca dyrektora
    ds produkcji (mający własną działalność gospodarczą) na jednej z
    warszawskich budów. W firmie zrobił się delikatnie mówiąc pierdolnik.
    Tenże dyrektor 30 października br. został zrobiony wpis do dziennika
    raportów ochrony o zakazie wejścia na budowę. W dniu 6 listopada ów
    dyrektor odebrał list polecony, nadany 5 listopada, w którym to liście
    znajdowało się pismo wypowiadające umowę o świadczenie usług w trybie
    natychmiastowym - _z_dniem_31_października_. I teraz mam dwa pytania. Po
    pierwsze, czy można wstecznie rozwiązać umowę? A po drugie - pismo brzmi
    następująco [zachowana pisownia oryginalna]:

    Z dniem 31.10.2003 r. rozwiązuję z Panem umowę o świadczenie usług bez
    wypowiedzenia, z Pana winy, w związku z działaniami na szkodę firmy XXX
    poprzez niedopełnienie obowiązku nadzoru nad budową YYY, wynoszenie
    dokumentów poza teren budowy w godzinach nocnych. Powyższe paraliżuje
    pracę na budowie i przyczynia się do powstawania strat.

    Istotne jest, że w umowie były następujące zapisy dotyczące jej
    rozwiązania:
    Zarząd firmy może rozwiązać niniejszą umowę
    - w przypadku choroby trwającej dłużej niż 1 miesiąc
    - okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiace.

    Wygląda to tak, że przyszedł nowy prezes, i tzw... 'nowa miotła', ale co
    z tym u diabła dalej robić?
    Czy można rozwiązać umowę 'wstecz'?
    Czy dyrektor może żądać pieniędzy (odszkodowania?) za okres
    wypowiedzenia?
    Oczywiście nie ma żadnych dowodów na jakiekolwiek działanie na szkodę
    firmy (bo takowego nie było), żadnych protokołów, zeznań, świadków...

    --
    Kami
    ____________________________

  • 2. Data: 2003-11-26 12:32:41
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzenie umowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Nov 2003 13:05:54 +0100, Kami <K...@j...net>
    zakodował:

    >Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia umowy bezterminowej między
    >podmiotami gospodarczymi (firma-firmie) - stanowisko to z-ca dyrektora

    A co to ma wspólnego z prawem pracy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-11-26 14:11:09
    Temat: wcale nie prawo pracy - wypowiedzenie umowy
    Od: Kami <K...@j...net>

    Taktaktak... najpierw nadałam tytuł postowi, a potem poznałam całą
    historię i już nie zmieniłam nagłówka - moja wina :-(

    --
    Kami