  • 1. Data: 2010-10-25 21:15:10
    Temat: Niższa cena za płatność gotówką
    Od: "Yorgi" <y...@g...pl>

    W umowie mojego klienta znalazłem paragraf w którym jest napisane, że
    Zleceniobiorca udziela Zleceniodawcy rabat na usługę w wysokości X zł.
    Warunkiem skorzystania z rabatu jest płatność gotówką lub przelewem w
    terminie 1 dnia od daty wystawienia faktury.

    Czy taki zapis jest zgodny z prawem? Czy gdybym zapłacił później to
    Zleceniobiorca ma prawo wystawić mi korektę faktury na wyższą kwotę?

  • 2. Data: 2010-10-25 21:51:17
    Temat: Re: Niższa cena za płatność gotówką
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yorgi wrote:
> [...]
    >
    > Czy taki zapis jest zgodny z prawem? Czy gdybym zapłacił później to
    > Zleceniobiorca ma prawo wystawić mi korektę faktury na wyższą kwotę?

    Zgodny. Może umowa jest tak skonstruowana, że nie masz szans
    zapłacić później: np wystawiają dzień przed przekazaniem Tobie ;-)
    i musisz mieć opłaconą w chwili odbioru, albo zniżka
    jest jako skonto od kwoty faktury i jak zapłacisz wcześniej to płacisz mniej
    i wtedy sam decydujesz. A korektę dostaniesz ewentualnie w dół, a nie jako
    zwyżkę.

  • 3. Data: 2010-10-25 21:58:44
    Od: "Yorgi" <y...@g...pl>

> [...]
    >mniej
    >i wtedy sam decydujesz. A korektę dostaniesz ewentualnie w dół, a nie jako

    Umowa jest na wykonanie usługi. On wykonuje usługę i wystawia fakturę z
    terminem 1 dzień.
    Z ciekawości pytałem go co w przypadku, gdy ktoś nie zapłaci w terminie?
    Odpowiedział, że wystawia fakturę korygującą na wyższą kwotę.

  • 4. Data: 2010-10-26 00:07:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/25/2010 11:15 PM), Yorgi wrote:
> [...]
    >
    > Czy taki zapis jest zgodny z prawem? Czy gdybym zapłacił później to
    > Zleceniobiorca ma prawo wystawić mi korektę faktury na wyższą kwotę?

    Wg mnie ma. Przecież się umówiliście , to czemu miałby nie mieć prawa.

    W zasadzie to miałby prawo nawet jakbyście się tak nie umówili :).

    p. m.

  • 5. Data: 2010-10-26 05:54:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yorgi wrote:

> [...]
    > Z ciekawości pytałem go co w przypadku, gdy ktoś nie zapłaci w
    > terminie? Odpowiedział, że wystawia fakturę korygującą na wyższą

    To sam sobie skomplikował sprawę.
    Może nie wie, że może prościej dla siebie
    to zorganizować.

  • 6. Data: 2010-10-26 09:30:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2010 23:15, Yorgi pisze:
> [...]
    >
    > Czy taki zapis jest zgodny z prawem? Czy gdybym zapłacił później to
    > Zleceniobiorca ma prawo wystawić mi korektę faktury na wyższą kwotę?

    Uważasz, że rabaty są nielegalne???

  • 7. Data: 2010-10-26 10:18:35
    Od: Miś <m...@w...pl>

    >Uważasz, że rabaty są nielegalne???

    Nie no jak najbardziej uważam, że są legalne i nie zamierzam płacić z
    opóźnieniem, bo to dobry klient.
    Bardziej patrzę na to, żeby coś takiego zrobić u siebie. Jak wiecie ilu jest
    klientów, którzy płacą po terminie.
    A to jest właśnie ciekawy sposób na bardziej terminowe wpłaty.

  • 8. Data: 2010-10-26 10:22:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.10.2010 12:18, Miś pisze:

> [...]
    > jest klientów, którzy płacą po terminie.
    > A to jest właśnie ciekawy sposób na bardziej terminowe wpłaty.

    Rabaty możesz dawać zawsze. Na dowolnych warunkach - np. za przyjście w
    czapce z pomponem ;)

  • 9. Data: 2010-10-26 10:50:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.10.2010 12:22, Andrzej Lawa pisze:
    > Rabaty możesz dawać zawsze. Na dowolnych warunkach - np. za przyjście w
    > czapce z pomponem ;)

    Rozumiem, że można ustalić ceny ,,dla wszystkich'' np. 1000zł za bułkę,
    ale np. nieŻydom dawać ,,rabaty'' i sprzedawać bułki z rabatem po 1,50zł?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-10-26 10:53:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Rozumiem, że można ustalić ceny ,,dla wszystkich'' np. 1000zł za bułkę,
    > ale np. nieŻydom dawać ,,rabaty'' i sprzedawać bułki z rabatem po 1,50zł?

    A jak (legalnie) sprawdzisz, że ktoś nie jest Żydem? ;->