  • 1. Data: 2003-04-01 15:36:19
    Temat: Nikt mi nie pomogl :-( bylo "Koszty komornika a sprawa karna"
    Od: "Wi" <j...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow

    Poruszylem ta sprawe wczesniej, ale nikt mi nie pomogl, a nie sadze, ze nikt
    nie zna odpowiedzi. Moze jest to wynik przeoczenia a moze pytanie jest dla
    grupy banalne i niewarte zachodu - ale jednak ponowie pytanie - moze
    teraz...

    Jakis czas temu bylem poszkodowanym (+ oskarzycielem posilkowym) w sprawie
    karnej o pobicie. Wyrok sie uprawomocnil (1 rok # w zawiasach na 4 lata +
    moje koszta postepowania). No i o te koszta mi sie teraz rozchodzi...
    Skazani - marginesik, nie pracuja legalnie, ale na czarno owszem (jeden z
    nich na 100%). Prokurator powiedzial mi, ze jak nie zaplaca to zawiasy sie
    odwiesi i pojda siedziec na ten rok, ale kasa mi przepadnie. Jednak sadze,
    ze przynajmniej temu jednemu bedzie sie bardziej oplacalo zaplacic i uniknac
    #.
    Mam kopie wyroku z klauzula wykonalnosci i bylem u komornika, ktory zazadal
    150,- za egzekucje, ktore odzyskam jak zaplaca. Jest jednak pewne
    prawdopodobienstwo, ze tak nie bedzie i zostane w plecy o dodatkowe 150,-.
    Nie jest to sprawa cywilna tylko karna - czy zmienia to cokolwiek w sensie
    kosztow egzekucji???
    Pomozecie?
    --
    PZDRW
    Wi

  • 2. Data: 2003-04-01 17:50:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wi" <j...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Mam kopie wyroku z klauzula wykonalnosci i bylem u komornika, ktory
    > zazadal 150,- za egzekucje,

    Kiedy byłeś?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zycie to nie film... TO JEST WOJNA, MUSICIE ZABIJAC!

  • 3. Data: 2003-04-01 18:30:19
    Od: "Wi" <j...@p...onet.pl>

    > Kiedy byłeś?

    ok tydzien temu

    2 oskarzonych po 450 zl
    + jeden sie odwolal i przegral czyli dodatkowo 350 zl

    --
    PZDRW
    Wi

  • 4. Data: 2003-04-01 19:22:40
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wi" <j...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > ok tydzien temu

    No to ciekawie się robi...

    10 marca 2003 został ogłoszony w Dzienniku Ustaw
    (Dz.U. 2003 nr 41 poz. 361) wyrok Trubunału Konstytucyjnego, który
    stwierdza, że art. 45 ust. 5 i 7 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o
    komornikach sądowych i egzekucji jest niezgodny z art. 2 Konstytucji,
    oraz - ustęp 5 tego artykułu jest również niezgodny z art. 45 ust. 1
    Konstytucji.

    Tu masz ten akt:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/287c32
    e5217b5891c1256cef0033a55a/$FILE/D20030361.pdf

    W prostych żołnierskich słowach: od 10 marca komornik nie może pobierać
    od wierzyciela "zaliczki" za egzekucję.

    Poza tym ta kwota 150 zł wydaje mi się trochę dziwna.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dobry programista wiesza sie razem ze swoim programem.

  • 5. Data: 2003-04-01 19:38:55
    Od: "Wi" <j...@p...onet.pl>

    > No to ciekawie się robi...
    Nooo, tez sie zdziwilem, co prawda nie samym faktem pobierania zaliczki, bo
    o niezgodnosci z Konstytucja nie mialem zielonego pojecia, tylko kwota - na
    co komornik odpowiedzial mi, ze on za darmo nie pracuje: benzyna, czas itp,
    a jak wyegzekwuje pieniazki to mi odda.

    > W prostych żołnierskich słowach: od 10 marca komornik nie może pobierać
    > od wierzyciela "zaliczki" za egzekucję.
    Wiec wypada mi isc do niego jeszcze raz z wypisanym wnioskiem i powiedziec
    mu, ze jego (ewentualne zadanie 150,-) jest niezgodne z prawem i powolac sie
    na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dn 24.02.2003 sygn. akt K 28/02?

    Bylem u komornika dokladnie 26 marca, wiec wobe tego dlaczego wprowadzil
    mnie w blad? Jak z nim gadac? Ostro, czy nie? Dodam, ze w instytucjach typu
    sad, prokuratura, urzedy troche potulnieje :-))

    Dzieki za linka!
    --
    PZDRW
    Wi

  • 6. Data: 2003-04-01 20:21:21
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wi" <j...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > powiedziec mu, ze jego (ewentualne zadanie 150,-) jest niezgodne z
    > prawem i powolac sie na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dn

    Wydrukuj sobie treść, żeby mieć jakiś dowód, jakby próbował się wypierać.

    > Bylem u komornika dokladnie 26 marca, wiec wobe tego dlaczego
    > wprowadzil mnie w blad? Jak z nim gadac? Ostro, czy nie?

    Spokojnie, pewnie. Kiedy zacznie kręcić możesz trochę "wyjść z równowagi"
    i wspomnieć o pójściu do prawnika, czy ze skargą do sądu.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Radioactive cats have 18 half-lives.

  • 7. Data: 2003-04-01 20:27:04
    Od: "Wi" <j...@p...onet.pl>

    Stokrotne dzieki.
    A jesli nie zaplaca to faktycznie pojda za # na ten rok? I pieniadze mi
    przepadna, nikt mi juz nie zaplaci?

    --
    PZDRW
    Wi

  • 8. Data: 2003-04-01 20:42:59
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wi" <j...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Stokrotne dzieki.
    > A jesli nie zaplaca to faktycznie pojda za # na ten rok? I pieniadze mi
    > przepadna, nikt mi juz nie zaplaci?

    Z karnego to już ktoś inny musi odpowidzieć.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    JMS is god!

  • 9. Data: 2003-04-01 20:55:25
    Od: "Wi" <j...@p...onet.pl>

    > Z karnego to już ktoś inny musi odpowidzieć.

    Jeszcze raz dziekuje i czekam na wypowiedzi fachmanow od karnego
    --
    PZDRW
    Wi