    From: "hefal" <h...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia
    Date: Mon, 19 Mar 2007 21:39:32 +0100

    Witam.
    Według przepisów po oddaniu sprzętu powołując się na
    niezgodność z umową do sklepu - sklep ma 14 dni na
    rozpatrzenie. Jeżeli nie odpowie w ciągu tych 14 dni
    oznacza to, że przyjął reklamację (potwierdził istnienie
    usterki) - czy tak?
    Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia
    od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to
    oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie?
    Pytam, bo nie wiem czy ktoś może mi wcisnąć taką interpretację
    (na moje oko mocno nieuczciwą). Przyjmijmy, że sprzęt oddałem
    w piątek, 17 dni później (w poniedziałek)nadal nie miałem żadnej informacji,
    więc dowiadywałem się czy wiadomo coś o komputerze w sklepie, a oni
    zaczynają, że usterki brak(mimo wielokrotnego potwierdzenia na miejscu w
    sklepie, że rzeczywiście usterka jest).

    Czy ustawowo jako, że w ciągu 14
    dni nie dostałem informacji (dostarczyłem swój numer telefonu oraz e-mail
    razem z adresem) oznacza to, że według ustawy potwierdzili istnienie
    usterki?
    Usterka istnieje, co było sprawdzane przez specjalistę (pracującego w
    serwisie
    firmy innego producenta - znajomy znajomego) - ale wolałbym mieć "ustawową"
    pewność bo ekspertyzy to może być początek piekła tylko ;-)

    Z góry dzięki za porady.

    Zdrawim.