    From: "tomekx" <t...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezasądzone alimenty
    Date: Sun, 25 Mar 2012 00:15:51 +0100

    Witam
    obecnie nie mieszkam już ze swoją (byłą) dziewczną z którą mam dziecko.
    Konflikt charakterów nie pozwolił na dalsze kontynuowanie tego nieszczęsnego
    związku. Spotykam się z dzieckiem co weekend. Panują między nami póki co
    zdrowe relacje (gdy mieszkaliśmy razem nie było dobrze).

    Trwa to już 2 miesiące. Była ma problemy emocjonalne...
    W chwili obecnej wszystko wydaje się w porządku. Wiem jednak, że za jakiś
    czas może się wszystko zmienić (np. znajdzie sobie faceta) i pojawią się
    problemy.

    Chciałbym żeby sprawa była jasna finansowo i żeby były zasądzone alimenty.
    Nie chcę za 2 lata mieć do spłacenia kilkudziesięciu tysięcy długu wobec
    mojej byłej.

    Kupuję dziecku różne ubrania, pampersy, zabawki, itp. i wiem, że powinienem
    zbierać wszystkie paragony / faktury VAT, bo gdy przyjdzie czas ewentualnego
    rozliczenia to chyba będę mógł to wszystko "odliczyć"?

    Co zrobić? Wątpię, że moja była będzie chciała się fatygować do sądu po
    alimenty. Mogę się więc tym zająć ja? I zasądzić alimenty na jej rzecz? Bo
    ona oczywiście może rządać alimentów wstecz? Czyli od czasu gdy już nie
    jesteśmy razem (choć i tak kupuję sporo rzeczy dla dziecka).