  • 1. Data: 2004-04-30 09:41:02
    Temat: Niezarejstrowana firma i wystawione faktury
    Od: "gorczek" <k...@w...pl>

    Co grozi osobie ktora nie skonczyla zakladac dzialalosci gosp. ( zdazyla
    uzyskac KRS, Regon ) ale nie ma jeszcze NIP ( ale on sie nie zmienia
    w przypadku dzialalnosci 1-os. ) oraz zgloszenia do ZUS i US a wystawila
    3 faktury. Dzialalnosc w chwili obecnej nie oplaca mi sie i nie wiem co
    zrobic ( dokonczyc rejestracje i zamknac dzialnosc ).
    Co zrobic?

  • 2. Data: 2004-04-30 10:42:07
    Temat: Re: Niezarejstrowana firma i wystawione faktury
    Od: "tomasz1" <t...@w...pl>

    Użytkownik "gorczek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3 faktury. Dzialalnosc w chwili obecnej nie oplaca mi sie i nie wiem co
    > zrobic ( dokonczyc rejestracje i zamknac dzialnosc ).

    Zgodnie z przepisami nie można prowadzić działalności nie uzyskawszy pełnego
    wpisu (na mój stan wiedzy) więc przepisy są już na pewno złamane - pozostaje
    tylko liczyć na szybką rejestrację - może nikt nie przyjdzie na kontrolę.

  • 3. Data: 2004-04-30 11:38:31
    Od: "M." <m...@a...pl.nospam>

    Dnia 2004-04-30 12:42, Użytkownik tomasz1 napisał:

    > Użytkownik "gorczek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    spokojnie PG i Prokurator

    Pozdrawiam M.

  • 4. Data: 2004-04-30 22:37:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, tomasz1 wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Zgodnie z przepisami nie można prowadzić działalności nie uzyskawszy pełnego

    Przyjmijmy :)

    >+ więc przepisy są już na pewno złamane

    Możesz podać które ?
    Bo przyznam że nie wiem jak z KRS.
    Przy rejestracji w EDG *wystarczy* mieć wpis w EDG aby zacząć
    działalność !
    O potwierdzenie NIP trzeba wystąpić, ale normą jest iż urząd
    przy OF się nie spieszy "można używać, przecież Pan swój zna" :)
    zaś *zgłoszenie* do GUS, US i ZUS można robić PO rozpoczęciu DG,
    to NIE jest rejestracja !
    Nie mam pojęcia czy pytający jest VATowcem, bo to inna para
    kaloszy (a coś o f-rach pisze).

    >+ - pozostaje
    >+ tylko liczyć na szybką rejestrację - może nikt nie przyjdzie na kontrolę.

    A konkretnie to kto ma przyjść ?
    Policja gospodarcza, US, ZUS,... ?
    Nie żartuję z pytaniem: chodzi o to *jaki* przepis sugerujesz
    iż został złamany ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)