  • 11. Data: 2003-06-26 20:36:58
    Temat: Re: Niezapłacone OC
    Od: "Kudłaty" <m...@S...pl>

    Adas wrote:
    > Oczywiście nie
    > wiedziałem że ubezpieczenie OC jest automatycznie kontynuowane.

    Kolejny Absurd związany z OC?

    Czy jak zapomnę zapłacić OC na przykład 3 dni i zostanę zatrzymany do
    kontroli, to zapłacę górę pieniędzy za brak ubezpieczenia, a nie daj Boże
    jak spowoduję wtedy wypadek (pokrywam straty z własnej kieszeni, jakiś tam
    fundusz zabezpoieczeń i pewnie jeszcze mandat?), bo przecież nie jestem
    ubezpieczony.

    A później TU przyjdzie do mnie i powie, przecież ubezpieczenie jest
    automatyczni e przedłużane i proszę zapłacić i jeszcze odsetki (za czas w
    którym nie byłem ubezpieczony)?

    Dobrze kombinuję i czy nie jest tu coś nie tak?

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 12. Data: 2003-06-26 21:45:53
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Kudłaty" <m...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którym nie byłem ubezpieczony)?
    >
    > Dobrze kombinuję i czy nie jest tu coś nie tak?

    Dobrze kombinujesz.
    W przypadku kontynuacji ubezpieczenia, jeśli go nie zapłaciłeś w terminie ze
    strony ubezpieczyciela dostaniesz wezwanie do zapłaty i zapłacisz w raz z
    odsetkami.

    Z drugiej strony jest tak:
    Gliniarzy nie interesuje czy ty masz zapłacone, czy nie. W przypadku
    kontroli masz posiadać potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia OC, co wcale nie
    oznacza tego samego. Ja np z PZU mam druczek "potwierdzenie zawarcia
    ubezpieczenia OC na rok xxx" a płacę normalnie przelewem."
    Jak go nie będziesz miał w czasie kontroli, to zarobisz mandat i
    najprawdopodobniej dalej nie pojedziesz"

  • 13. Data: 2003-06-27 16:31:51
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    Sam mam podobny problem. Zaznaczam - "podobny". Ja auto sprzedalem. I tez do
    mnie cos wysłali ale ja nie płacę. I mam na to dwa argumenty:

    1. kupiec auta ubezpieczył je, a nie można zawrzeć dwóch umów na jedno auto.
    2. Nie mogę ubezpieczyć czegoś, co nie istnieje: "Auto X, należące do Y" bo
    to auto należy już do Z

    Wydaje mi się, że ten tok rozumowania jest logiczny i da się obronićprzed
    automatyzmem zawierania umów OC.
    A może macie jakieś komentarze?
    pzdr
    --
    Jacek
    l...@f...onet.pl

  • 14. Data: 2003-06-29 18:47:54
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    musisz przyjść grzecznie do ubezpieczyciela i pokazac umowę podbitą w
    urzędzie komunikacji o wyrejestrowaniu pojazdu, dodatkowo doliczają ci od
    daty sprzedaży 30 dni bo tyle może jezdzić na twoim ubezpieczeniu nowy
    nabywca, możesz się od tych 30 dni wymigać jak pokażesz że nowy właściciel
    zawrł ubezpieczenie już albo że zarejstrował na siebie, bo wtedy musi w tym
    samym dniu ubezpieczyć na siebie

  • 15. Data: 2003-06-29 19:40:22
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kizzi" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawrł ubezpieczenie już albo że zarejstrował na siebie, bo wtedy musi w

    Moja umowa nie jest podbita. Czy podbiją mi to w urzędzie komunikacji? Dziś
    mamy koniec czerwca a samochód sprzedałem w lutym?

  • 16. Data: 2003-06-29 23:50:07
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    pobiadola i podbija :)
    Mnie podbili po ok. 1,5 roku (UM Czestochowa :)

    Jacek

  • 17. Data: 2003-06-30 07:22:29
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pobiadola i podbija :)
    > Mnie podbili po ok. 1,5 roku (UM Czestochowa :)

    Dzięki

  • 18. Data: 2003-07-01 13:23:40
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

> [...]
    > to auto należy już do Z
    >
    > Wydaje mi się, że ten tok rozumowania jest logiczny i da się obronićprzed

    Automatyzm przedłużania umów jest po to żeby chronić ewentualnych
    poszkodowanych od niewypłacenia odszkodowania, ponieważ częśto są to
    odszkodowania wysokie a nawet renty, co prawda istnieje jakiś fundusz
    gwarancyjny, który w razie nieistnienia ubezpieczenia wypłaca, ale potem
    regres do właściciela samochodu i kary są ogromnie wysokie, na prwdę.
    a poza tym rzeczywiście, jeśli auto jest ubezpieczone u nowego właściciela,
    to oni sobie to wypisza i anulują składke, bo w sumie to skąd taki zakład
    ubezpieczeń ma wiedziec że jest ubezepieczone auto, albo sprzedane, przecież
    oni nei mają centralnego rejstru vczy coś takiego, zwłaszcza że istnieje
    wiele firm ubezpieczeniowych, no chyb aże pracują tam medium i mają sny o
    wyrejstrowaniach.
    pozdro

  • 19. Data: 2003-07-12 22:05:25
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    > Mamy koniec czerwca a ja sprzedałem samochód w lutym. Tylko teraz się
    > dowiedziałem że mi nabija na konto ubezpieczenie. No i poszedłem z umową i
    > mi pani wyliczyła 640 zł. Mało tego jeszcze plus miesiąc do przodu. Chyba
    > ich oleje.

    Ja zrobiłem tak.: Po upływie roku jak sprzedałem samochód przyszło upomnienie z
    PZU o składkę OC.
    Wysłałem poleconym do PZU kopię umowy sprzedaży a oni sami mi zwrócili resztę
    składki OC.
    Duży plus dla PZU.
    Pozdr. PePe