  • 1. Data: 2007-10-10 16:20:15
    Temat: Nieuzgodniona pozycja na fakturze
    Od: Richard Roe <r...@n...wp.pl>

    Witam,

    Zamówiłem w pewnej firmie towar (o wartości ok. 1500 PLN), który okazał
    się nieodpowiedni do moich potrzeb (NIE z winy dostawcy). Poprosiłem o
    jego wymianę na inny (droższy zresztą), na co otrzymałem odpowiedź, że
    "nie ma żadnego problemu, oczywiście". I w istocie, towar został
    wymieniony - pełna satysfakcja.

    ...aż do nadejścia faktury. Okazało się, że firma znienacka dopisała do
    faktury pozycję "opłata manipulacyjna" - ok. 150 PLN, nie uzgadniając
    tego ze mną w żaden sposób, ani mnie o tym uprzednio nie informując. Gdy
    poprosiłem o wyjaśnienie tej pozycji, usłyszałem, że firma zwróciła
    towar do producenta i została przez niego obciążona kosztem w tej
    właśnie wysokości.

    Mam w związku z tym pytanie: Czy mogę (mam prawo) odmówić opłacenia tej
    faktury, lub (chętniej) opłacić ją tylko w wysokości wynikającej z
    uzgodnionych pozycji?

    Z jednej strony rozumiem, że zaistniały pewne koszty z przyczyn leżących
    po mojej stronie. Wydaje mi się również, że uprzejmością z ich strony
    była natychmiastowa i bezproblemowa wymiana towaru (pełnowartościowego!).
    Z drugiej jednak, wydaje mi się, że takie potajemne dopisywanie pozycji
    do faktury jest bardzo nie w porządku. Poza tym, gdy zadzwoniłem do nich
    z ww. pytaniem zostałem potraktowany dość obcesowo, co mnie nieco
    rozjuszyło.

    RR

  • 2. Data: 2007-10-10 19:03:52
    Temat: Re: Nieuzgodniona pozycja na fakturze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Richard Roe" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    Płacisz kwotę, którą uznajesz i informujesz ich, że o resztę mogą Cię
    skarżyć. Czy wygrają w tym wypadku, to wątpię.

  • 3. Data: 2007-10-10 19:39:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Richard Roe" <r...@n...wp.pl> napisał

    > usłyszałem, że firma zwróciła
    > towar do producenta i została przez niego obciążona kosztem w tej
    > właśnie wysokości.

    Popełnili błąd, nie powinni godzić się na wymianę. Uznałbyś
    że to ty popełniłeś błąd i nie miałbyś do nikogo pretensji.
    A im zachciało się dopieszczać klienta i teraz mają kłopot.
    Ponieśli koszty a klient i tak niezadowolony.

  • 4. Data: 2007-10-11 21:05:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 października 2007 21:39
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fej9pl$n0j$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > że to ty popełniłeś błąd i nie miałbyś do nikogo pretensji.
    > A im zachciało się dopieszczać klienta i teraz mają kłopot.

    Wiesz, może nie chciał dopieszczenia za 150zł...

    mnie tak ,,dopieściła'' moja dentystka i od tego czasu mam ją za szmatę.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl