  • 1. Data: 2003-04-11 18:23:51
    Temat: Niespłacany kredyt - krok po kroku
    Od: "Frank" <f...@2...pl>

    witam
    sprawa jest typowa ... bank zazadal splaty calosci pozyczki w eurokoncie na
    skutek ustania zasilania tegoz konta (brak zarobkow w wyniku utraty pracy)
    ... chcialbym sie dowiedziec po kolei jak sprawa wyglada dalej?
    wiem ze bank oddaje sprawe w rece windykatora, jakie ten ma mozliwosci
    dzialania? najpierw probuje negocjowac czy od razu przystepuje do zajmowania
    mienia? kiedy wystepuje do sadu o nakaz egzekucji? co w przypadku gdy w
    miejscu zameldowania dana osoba nie mieszka? czy ma prawo zajac mienie komus
    innemu pod danym adresem zameldowania? a jak sprawa wyglada w przypadku
    wspolwlasnosci? gdy w jednym domu mieszka takze brat, siostra i rodzice a
    nie ma podzialu majatku? czy moze wyniesc wszystko wszystkim? ewentualnie
    czy moze sprzedac nieruchomosc w czesci albo bez zgody wszystkich?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-11 20:28:30
    Temat: Re: Niespłacany kredyt - krok po kroku
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma podzialu majatku? czy moze wyniesc wszystko wszystkim? ewentualnie
    > czy moze sprzedac nieruchomosc w czesci albo bez zgody wszystkich?
    Gdzie ty miałeś tą pożyczkę, że się boisz o dom? może najpierw jakiś tv albo
    coś.... :(
    A tak seri to po jakim czasie od ustania wpływów bank zażądał spłaty?
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-04-11 20:28:31
    Od: "Piotrek" <v...@N...gazeta.pl>

    W pierwszej kolejności bank powinien zaproponowac podpisanie umowy ugody. W
    tej umowie powinny być zawarte warunki splaty pożyczki (wynegocjowane
    pomiędzy tobą a bankiem). Później, w momencie jeśli nie będziesz spłacał
    umowy ugody, to dupa blada i sprawa idzie do egzekucji komorniczej. Tam już
    panują prawa dżungli i moga ci zrobić kuku w dowolny sposób, jeśli chodzi o
    twój majątek i twoje dochody.
    Napewno warto iść do banku i próbować się dogadać po dobroci, jest to
    najlepszy układ dla ciebie.

  • 4. Data: 2003-04-11 23:11:41
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <v...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > twój majątek i twoje dochody.
    > Napewno warto iść do banku i próbować się dogadać po dobroci, jest to

    Wszystko zależy ile masz tzn. ilu nieruchomości i ruchomości jesteś
    właścicielem, jak ładnie wygląda Twoja chata oraz ile jest tego w banku.
    Jeżeli okres spłącania kredytu w porównaniu c całym okresem umowy jest zbyt
    krótki (wziąłeś 100.000 PLN na 100 rat a po drugiej przestałeś spłącać) to i
    o KK (art. 286 chyba) moze to zawadzic jak prawnicy banku sa ..... . Ale to
    zalezy od konkretnych bankow

    Jeżeli kredyt to był np. 4000 PLN na 12 rat a Ty spłaciłeś 10 rat to ich
    olej i spłać jak bęxziesz miał. Pamiętaj o tym, że odsetki są niemałe a
    koszty wezwań które pewnie bank ma zapisane w tabeli prowizji są mocno
    przesadzone

    Icek

  • 5. Data: 2003-04-15 23:09:51
    Od: "Frank" <f...@2...pl>

    po kilku miesiacach zdaje sie

  • 6. Data: 2003-04-15 23:10:16
    Od: "Frank" <f...@2...pl>

    pozyczka w eurokoncie byla dokladnie w tej kwocie z tym ze po kilku
    miesiacach naroslo juz z poltora tysiaca odsetek (wg banku) ... problem
    polega tylko na tym ze sprawa zostala przekazana juz do windykatora ktory
    wysyla mi kolejne listy ... z chaty nic raczej nie wynsiosa poza tym mam
    zaledwie jej czesc (wspolwlasnosc)
    ... interesuje mnie jednak jak to wyglada od strony praktycznej - odnosnie
    windykacji czy moga mi np. wejsc do domu i wyniesc z niego wszystko co w nim
    jest niezaleznie o tego czy nalezy to do mnie czy kogos ze wspolokatorow?

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-

  • 7. Data: 2003-04-15 23:10:43
    Od: "Frank" <f...@2...pl>

    no i proponowal ale chcial splaty w ratach przewyzszajacych moje mozliwosci
    :(

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 8. Data: 2003-04-15 23:16:45
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Frank" <f...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysyla mi kolejne listy ... z chaty nic raczej nie wynsiosa poza tym mam
    musisz mieć faktury VAT, poborca czy komornik ja ich nie rozpoznaje
    przychodzi i znakuje. Jak coś twioerdzisz ze jest nie Twoje to słyszysz
    "czyje i gdzie jest f-ra VAT"

> [...]
    nim
    > jest niezaleznie o tego czy nalezy to do mnie czy kogos ze wspolokatorow?
    w polsce tak

    a tak mi przyszło na myśl, problem z bankami jest taki, że wszelkie opłaty
    doliczają się w tempie makstymalnym. Inflacja 0% a odsetki kane 25% w skali
    roku. To nie jest kwota gigantyczna ale ja mam taki przypadek ze miałem
    debet chyba 0.01 (jeden grosz) i zacząłem dostawać wezwania do zapłaty. Wg
    cennika prowizji o opłat banku wezwanie kosztuje mnie 20 PLN, teraz jest do
    zapłacenia chyba z 500 PLN bo systematycznie od może 2 lat dostaje wezwania
    ale nigdy nikt nie przyszedł i nie dostałem niczego innego jak wezwanie
    standardowe (kliknij na wezwaniu w banku w wordzie i podaj dane dłużnika,
    następnie wyślij i zainkasuj 20 PLN - taka polityka)

    w polsce wszystko jest mozliwe i to zależy od bardzo wielu czynników, nie da
    sie tego określić

    Icek

  • 9. Data: 2003-04-15 23:18:50
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > no i proponowal ale chcial splaty w ratach przewyzszajacych moje
    mozliwosci
    > :(

    jeszcze raz ile tego masz, ile miałeś rat i ile CI zostało?

    Icek

  • 10. Data: 2003-04-18 12:34:10
    Od: "Frank" <f...@2...pl>

    podam Ci na priv tylko napisz mi swojego @