    From: " Anna" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niepełnosprawny ojciec
    Date: Wed, 10 Oct 2007 17:13:11 +0000 (UTC)

    Witam,

    szukam porady : ojciec jest po udarze /78 lat/, słabo mówi, nie chodzi, nie
    jest samodzielny. Stan taki jest od 2,5 miesiąca, po szpitalu "opiekę" nad
    ojcem przejął brat, łącznie z jego emeryturą. Ojciec po udarze powinien mieć
    rehabilitację, brat tego nie zapewnił i stan ojca stale się pogarszał.
    Ojciec nie jest własciwie żywiony - bratowa z bratem robią mu posiłki,
    głównie pieczywo z dżemem, i na obiad tylko zupa...Zapewne chodzi o
    oszczędne wydawanie ojca emerytury, ale ojciec niknie w oczach. Próbuję go
    dokarmiać obiadami z mięsem, warzywami, owocami - to wszystko brat wyrzuca,
    lub zabiera ojcu od ust i buntuje go przy każdej okazji na mnie /jestem sama
    z 2-ką dzieci/ Faktem jest, ze jako facet robi sporo zabiegów przy
    ojcu /toaleta, mycie/ ale robi to z łaski - krzyczy i strofuje chorego
    człowieka, np. zeby jedząc nie rozlewał, prosto chodził, w nocy go nie
    budził...Jak prawie sparaliżowany człowiek może ładnie jeść i chodzić bez
    problemu?
    On też rządzi lekami - ja nie mogę od niego uzyskać informacji, jakie
    bierze - wszystko kwituje słowami "to nie twoja sprawa"...

    Z własnych pieniędzy opłaciłam rehabilitanta, który przychodzi do domu,
    kupuję mu też odzywki i witaminy bo szkoda mi ojca...Jak zmusic brata, by
    własciwie karmił ojca za JEGO WŁASNE PIENIĄDZE?
    Gdzie się udać, kogo powiadomić ? Ojciec wygląda jak szkielet
    Czuję się stłamszona i bezsilna, brat stosuje presję na ojca, ze zostanie
    bez pomocy...
    jak można rządać wyłączności na opiekę, skoro ojciec chce takze mojej?
    Dodam, że posiłki odemnie je tylko wtedy, gdy "syna" nie ma w domu. Jest
    zastraszony...

    Jak pomóc ojcu? Do kogo się zwrócić ? Czy policja mogłaby pomóc? Chociaż
    drania nastraszyć...