    From: "Ania" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nieodśnieżanie: złamanie nogi i odszkodowanie od sklepu
    Date: 12 Feb 2006 18:59:56 +0100

    Witam wszystkich grupowiczów,

    tegoroczna zima okazała się dla mnie dość pechowa. Wychodząc ze sklepu (duży
    pawilon handlowy sieci Lewiatan z własnym parkingiem itd.), poślizgnęłam się na
    nieodśnieżonym placu przed sklepem i złamałam nogę (5 tygodni w gipsie). W sumie
    dużo się teraz słyszy, że właściciele posesji mają obowiązek odśnieżania, bo w
    razie wypadku mogą być pociągnięci do odpowiedzialności, ale brak mi
    szczegółowej wiedzy na ten temat, więc byłabym wdzięczna, gdyby ktoś zechciał mi
    kilka spraw wyjaśnić.

    Gwoli ścisłości, w dzień gdy się wywróciłam nie padał śnieg, po prostu na
    terenie tym zalegał stary, zlodzony śnieg. Wywróciłam się w miejscu, które
    wyraźnie było przeznaczone do chodzenia (taka brudna wydeptana ścieżka, którą
    ktoś wyrąbał w ogólnej masie śniegu). Świadkiem wypadku była jakaś nieznana mi
    pani i mój chłopak, który też zawiózł mnie od razu na pogotowie.

    Gipsu lada moment się pozbędę, mam nadzieję, że zakończę też leczenie, w związku
    z tym byłoby miło, gdybym mogła dostać od nich jakieś odszkodowanie.

    Moje pytania są następujące:
    1. Z czego konkretnie wynika konieczność odśnieżania i kogo dotyczy?
    2. Na czym polegają obowiązki i odpowiedzialność właściciela owego pawilonu?
    Musi odśnieżać? Ma wykupić polisę od OC? Czy taka polisa jest obowiązkowa? Czy
    każda polisa OC obejmuje tego typu wypadki?
    3. Co mam teraz zrobić, żeby dostać odszkodowanie? Napisać (do kogo? do sieci
    Lewiatan? do samego sklepu?) z żądaniem odszkodowania? Opowieścią o moim
    wypadku? Prośbą o podanie ich ubezpieczyciela i numeru polisy?
    4. Czy przewidujecie jakieś problemy, czy też jest to w miarę standardowa
    procedura? Chodzi mi o to, że np. firma mnie zignoruje czy też odpowie, że jej
    polisa ubezpieczeniowa mojego przypadku nie obejmuje i mogę się sądzić? Czy mogę
    się jakoś przed tym zabezpieczyć?

    Będę bardzo wdzięczna za wszelką pomoc i wskazówki.

    Ania