  • 1. Data: 2004-08-11 10:42:08
    Temat: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Manek<m...@s...one.pl>

    Witam

    A wiec niecale 2 lata temu mialem kawiarenke internetowa, w
    listopadzie 2002 roku przepisalem ja na moja mame ( zeby placic
    mniejszy zus ), w pierwszym dniu otwarcia z nowym wlascicielem (
    moja mama) pojawila sie policja aby sprawdzic czy w kawiarence jest
    legalne oprogramowanie na komuterach, znaleziono nielegalne
    windowsy na 6 maszynach oraz okolo 130 plyt CD-R z filmami i
    programami bez licecji, policja zarekwirowala 6 dyskow twardych oraz
    wszystkie plyty CD-R. Policja weszla do lokalu bez nakazu, swierdzili
    ze nakaz dostarcza w ciagu 7 dni, w ciagu tych 7 dni ja uzupelnilem
    brak w licecjach, (policja do dnia dzisiejszego nie dostarczyla nakazu).
    Moja mama nie miala swiadomosci ze cos moze byc nie tak, w czasie
    gdy otworzyla spowrotem kawiarenke bylem w delagacji w nowej pracy,
    mama chciala zarobic na czynsz i oplaty za internet.

    W chwili obecnej prokuratura wezwala moja mame i oskarzyla ja o
    nieswiadome posiadanie nielegalnego oprogramowania.

    Mnie natomiast prokuratura oskarza z art 291 par 1 kk. czyli
    paserstwo, cytat ze strony http://www.howto.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=33 ....Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną
    za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo
    tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    Niebezpieczne przepisy, ale tylko na pierwszy rzut oka. Bo dotyczą
    paserstwa czyli np. przyjęcia rzeczy pochodzącej z przestępstwa (np.
    skopiowanego windowsa od kolegi ? przestępstwo kolegi polega na
    nielegalnym rozpowszechnianiu, patrz odpowiednie przepisy wyżej),
    ale jeśli sami dokonaliście kopii oryginalnego windowsa kolegi (co nie
    jest przestępstwem jeśli nie zrobiliście tego w celu rozpowszechnienia
    lub uzyskania korzyści majątkowej) to o paserstwo nie można
    posądzić. ....koniec cytatu.

    Tak wiec ja uzywalem tych nielegalnych kopi windowsa do uzyskiwania
    korzysci majatkowych, wiec jestem winny.

    Co mam teraz zrobic, przyznac sie do wszystkiego prosic o lagodne
    potraktowanie mojej sprawy, isc w zaparte na zasadzie ze to nie moja
    reka, czy co mam zrobic ????

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-08-11 13:13:31
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Manek<m...@s...one.pl>

    Witam ponownie.

    Niech mi ktos odpowie bo jutro ide do prokuratury.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-11 21:42:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Manek" <m...@s...one.pl> napisał w wiadomości

    Od tak zaawansowanych porad, to już adwokat jest raczej, a nie grupa. Ja Ci
    tylko zasygnalizuję, że jeśli Ty się wyprzesz to paserka spadnie na mamę.
    mamie udowodnić nie trudno, bo przecież miała. Z drugiej strony jeśli straty
    wyrównałeś jak piszesz, to kara będzie znikoma. Jak bym raczej szedł w
    kierunku dobrowolnego poddania się karze.

  • 4. Data: 2004-08-11 21:52:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 10:42:08 +0000 (UTC), Manek naskrobał(a):

> [...]
    > ze nakaz dostarcza w ciagu 7 dni, w ciagu tych 7 dni ja uzupelnilem
    > brak w licecjach, (policja do dnia dzisiejszego nie dostarczyla nakazu).

    i nie dostarczy bo z tego co widze to sam ich wpuściłeś a wtedy nie muszą
    mieć nakazu.

> [...]
    >
    > W chwili obecnej prokuratura wezwala moja mame i oskarzyla ja o
    > nieswiadome posiadanie nielegalnego oprogramowania.

    olać - nic nie zrobią za posiadanie.

> [...]
    >
    > Co mam teraz zrobic, przyznac sie do wszystkiego prosic o lagodne
    > potraktowanie mojej sprawy, isc w zaparte na zasadzie ze to nie moja

    iść po adwokata.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-08-12 06:47:55
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > W chwili obecnej prokuratura wezwala moja mame i oskarzyla ja o
    > nieswiadome posiadanie nielegalnego oprogramowania.

    Przeciez masz licencje. To w czym problem?

    A tak na marginesie: czy nie mozna oskarzyc prokuratora
    o to, ze posiada garnitur z kradzionego materialu?
    Czy brak odpowiednich faktur - bedzie dowodem, ze
    garnitur, czy tez material, pochodzi z kradziezy?

> [...]
    > tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze
    > pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Masz licencje - wiec nie ma "uzyskania za pomoca czynu
    zabronionego".

    > Tak wiec ja uzywalem tych nielegalnych kopi windowsa do uzyskiwania
    > korzysci majatkowych, wiec jestem winny.

    Oczywiscie to musi wykazac prokurator, a nie Ty.
    Wykazac np. ile zarobiles, w jakim czasie z tytulu
    posiadania nielegalnego oprogramowania.

    > Co mam teraz zrobic, przyznac sie do wszystkiego prosic o lagodne
    > potraktowanie mojej sprawy, isc w zaparte na zasadzie ze to nie moja
    > reka, czy co mam zrobic ????

    Przede wszystkim:
    1. Prokurator ma Ci udowodnic wine (a nie Ty)
    2. Czepiaj sie kazdej niekonsekwencji, braku dowodu
    3. Malo mow, duzo sluchaj

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 6. Data: 2004-08-12 08:40:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przede wszystkim:
    > 1. Prokurator ma Ci udowodnic wine (a nie Ty)
    > 2. Czepiaj sie kazdej niekonsekwencji, braku dowodu
    > 3. Malo mow, duzo sluchaj

    a jak juz bedzie mowic to niech najpierw to przeczyta:
    http://www.howto.pl/modules.php?name=News&file=artic
    le&sid=33

    P.

  • 7. Data: 2004-08-13 08:59:12
    Od: Manek<m...@s...one.pl>

    Witam ponownie

    Troszeczke mi sie zmienilo, a mianowicie prokuratura nie oskarza
    mnie o uzywanie nielegalnych windowsow, poniewaz microsoft nie
    wystapil o oskarzenie mnie ( telefony i wysylanie faktur do Gdanskiej
    siedziby Microsoftu, dowodzace uzupelnienia brakujacego
    oprogramowania)

    Prokuratura w chwili obecnej postawila mi nastepujacy zarzut:

    Ze w okresie od 1.04.2001 do 30.10.2002 prowadzac dzialalnosc
    gospodarcza, umyslnie w celu osiagniecia kozysci majatkowej
    dzialalem na szkode Onet SA i inni, powodujac straty w wysokosci 117
    tysiecy zlotych....Art. 118 § 1, Art. 291 § 1, Art. 293 § 1, Art. 64. § 1.

    Art. 118 § 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot
    będący nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu,
    wideogramu rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez
    uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego
    zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu,

[...]

    Art. 293 § 1. Przepisy Art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do
    programu komputerowego.

    Art. 64. § 1. Jeżeli sprawca skazany za przestępstwo umyślne na karę
    pozbawienia wolności popełnia w ciągu 5 lat po odbyciu co najmniej 6
    miesięcy kary umyślne przestępstwo podobne do przestępstwa, za
    które był już skazany, sąd może wymierzyć karę przewidzianą za
    przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości do górnej granicy
    ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    Co do Art. 64. § 1 postawiono mi go poniewaz w kwietniu 1995 roku
    zostalem aresztowany i oskarzony z Art. 210. § 1 (pobicie z kradzieza),
    w marcu 1996 roku dostalem wyrok 4 lata pozbawienia wolnosci, w
    marcu 1997 roku wyszedlem na warunkowe przedterminowe
    zwolnienie, reszta wyroku zostala mi zawieszona do 20 kwietnia 1999
    roku.

    Wszystko dotyczy to okolo 130 plyt CD znalezionych w kawiarence
    internetowej ( filmy, programy i muzyka )
    Pewnie wiekszosc z nas sciaga sobie nowe filmy i programy z
    internetu, ja nie sprzedawalem nic z tego, sciagalem poprostu dla
    siebie.

    Co mam teraz zrobic ??????????

    Przeczytajcie to:
    http://www.howto.pl/modules.php?name=News&file=artic
    le&sid=33

    Pozdrawiam Manek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-08-13 18:10:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Co mam teraz zrobic ??????????
    >
    > Przeczytajcie to:
    > http://www.howto.pl/modules.php?name=News&file=artic
    le&sid=33

    nie przeczytajcie to, tylko wydrukuj to i w sadzie odczytaj. (daj
    adwokatowi)

    Onet to Ci chyba moze sprawe cywilna wytoczyc. Tylko co on ma do tych fiomow
    i muzyki?
    Tworca tego czy co?

    Ps.

    Glupi jestes ze cos takiego trzymales w kawiarence?
    (pytanie retoryczne)