  • 1. Data: 2006-04-04 19:49:35
    Temat: kruczki dotyczące praw autorskich
    Od: B...@g...com

    Umowa przygotowana przez zleceniodawcę (dotycząca wykonania
    projektów opakowań i ich przygotowania do druku) zawiera takie
    sformułowanie:

    "Zleceniobiorca upoważnia Zleceniodawcę do wykonywania w jego imieniu
    autorskich praw osobistych do przedmiotu zlecenia. "

    Cóż to znaczy?

  • 2. Data: 2006-04-05 07:29:44
    Temat: Re: kruczki dotyczące praw autorskich
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik <B...@g...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    >
    > "Zleceniobiorca upoważnia Zleceniodawcę do wykonywania w jego imieniu
    > autorskich praw osobistych do przedmiotu zlecenia. "

    1 Twórca umowy nie odróżnia umowy o dzieło od umowy zlecenia(MSPANC).

    2 Autor projektów nie będzie sam wykonywał swoich praw osobistych - nie
    będzie korzystał z prawa do umieszczania na każdym egzemplarzu swojego
    podpisu, nie będzie pilnował integralności utworu itp., decyzje o tym będzie
    podejmował nabywca projektu.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2006-04-05 14:09:25
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > No a jak sie to ma do niezbywalności praw osobistych? Przecież w ten
    > sposób nastepuje próba zbycia praw osobistych. czyli zapis jest
    > nieważny?

    A gdzie tu widzisz zbycie?
    Twórca zobowiązuje się, ze nie będzie tych praw wykonywał sam, tylko
    powierza ich wykonywanie komu innemu. Nikt nic nie zbywa.
    Jak najbardziej można tak zrobić i nie ma tu żadnej nieważności.
    Bardzo często zawiera się takie właśnie postanowienia w umowach,
    .obejmujących przeniesienie praw majątkowych

  • 4. Data: 2006-04-05 14:52:35
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

> [...]

    No a jak sie to ma do niezbywalności praw osobistych? Przecież w ten sposób
    nastepuje próba zbycia praw osobistych. czyli zapis jest nieważny?

    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

  • 5. Data: 2006-04-05 18:02:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 5 Apr 2006 09:29:44 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > 1 Twórca umowy nie odróżnia umowy o dzieło od umowy zlecenia(MSPANC).
    Sugerujesz, ze nie mozna zwrzec umowy zlecenia na wykonanie dziela?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2006-04-06 09:13:17
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    poreba <d...@p...com> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Sugerujesz, ze nie mozna zwrzec umowy zlecenia na wykonanie dziela?

    Można, tylko po co?
    To jest elementarz, więc większośc czytających przepraszam, ale odpowiem.

    Umowa zlecenia to umowa starannego działania, nie gwarantująca rezultatu.
    Wynagrodzenie należy sie za samo działanie, nie za rezultat, w zasadzie
    niezależnie od rezultatu.
    Umowa o dzieło jest umową rezultatu, wynagrodzenie wypłaca sie za gotowe,
    odpowiadające zamawiającemu dzieło, za samo staranie się wykonawcy nikt mu
    nie zapłaci.

    Często spotyka sie umowy o charakterze mieszanym, najczesciej zlecenia,
    zawierające elementy umowy o dzieło. trzeba jednak zawsze wtedy pilnować za
    co i kiedy należy sie wynagrodzenie.

  • 7. Data: 2006-04-17 14:57:40
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 6 Apr 2006 11:13:17 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > Można, tylko po co?
    > To jest elementarz, więc większośc czytających przepraszam, ale odpowiem.
    Niepotrzebnie, "zlecenie" to przecież nie tylko zlecenie z 734-751kc.
    Ja po prostu zwróciłem Ci uwagę że pracodawca, w ramach umowy o pracę,
    również zleca (poleca) wykonanie pewnych czynności. I nie wszystkie
    "dzieła" są przedmiotem np. PA.

    --
    pozdro
    poreba