  • 1. Data: 2004-02-27 09:39:15
    Temat: Sprzęt w usłudze
    Od: Programista <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pewien problem i proszę o radę:

    Sytuacja jest następująca:
    Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług
    programistycznych, baz danych, "doradztwa informatycznego" jednak nie
    mam wpisanej w działalność handlowania sprzętem komputerowym.

    Teraz pojawia się firma, która nie może mieć w dokumentacji, że kupuje
    sprzęt komputerowy, tylko usługę. Czy można zrobić tak, że kupię
    komputer np. za 5000 zł (którego NIE będę traktował jako swój środek
    trwały) i później sprzedam usługę (np. "Instalacja serwera aplikacji")
    klientowi za 5500 zł w częścią której jest sam serwer. Natomiast w
    dokumentach są koszty pozostałe (5000 zł) i sprzedaż usługi (5500 zł).

    Czy takie coś jest możliwe, czy jest wymagane, że w działalności
    gospodarczej (w rejestrze) musi być, że również handluję sprzętem
    komputerowym?

    Dziękuję z góry za odpowiedź

  • 2. Data: 2004-02-27 12:08:55
    Temat: Re: Sprzęt w usłudze
    Od: "tolky" <n...@d...sokrates.pl>

> [...]
    > klientowi za 5500 zł w częścią której jest sam serwer. Natomiast w
    > dokumentach są koszty pozostałe (5000 zł) i sprzedaż usługi (5500 zł).

    Ta, oni nie maja środka trwałego , całość ładują w koszty a ty masz problem.
    Nie można tak robić, nie mozesz zrobic nawet take ze kupujesz kompa za 5000
    a im sprzedajesz za 3499 a reszte walisz w usługe ...sa firmy ktore tak
    robia ale maja dobrych prawników ..... tu chodzi o VAT.

    W twoim przypadku jesli nie kupujesz tego na magazyn i nie kupujesz tego
    jako wyposażenie .... to jak dla mnie to sie idealnie kwalifikuje pod
    urzednicze tak zwane "wyksiegowanie z kosztów", bo jak im wytłumaczysz co z
    tym zrobiles ???

    Ciekwai mnie jak opiszesz .... fv jako koszt pozostaly ? :)

    Tolky.