  • 1. Data: 2002-03-23 14:41:57
    Temat: Niekonsekwencje prawa - czy to możliwe ?!?!?
    Od: "Arqadius" <a...@p...onet.pl>

    Ostatnio zasłyszalem historię o sprzedawcy nasion marihuany, prowadzacym
    swoja dzialalność w majestacie prawa - ponieważ nasiona jako takie nie sa
    narkotykiem.

    O tym że to możliwe przekonuje sytuacja że można sprzedawac wykrywacze
    radarów, a nie można ich używać.

    Wydaje mi sie jednak, że pierwszy przypadek jest poważniejszy, czy sądzicie,
    że rzeczywiście może tak być ?

    --
    Arkadiusz Krawczyk
    Sosnowiec

  • 2. Data: 2002-03-23 20:54:36
    Temat: Re: Niekonsekwencje prawa - czy to możliwe ?!?!?
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    Arqadius <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ostatnio zasłyszalem historię o sprzedawcy nasion marihuany, prowadzacym
    > swoja dzialalność w majestacie prawa - ponieważ nasiona jako takie nie sa
    > narkotykiem.

    Wydaje mi się, że na wykazie substancji kontrolowanych figuruje czynnik
    aktywny, czyli THC oraz zawierające go substancji (np. żywica lub
    ziele konopii indyjskiej, ale już nie np. siewnej). Jeśli się mylę, to
    poprawcie. Ale jeśli tak jest w istocie, to nasiona nie podlegają kontroli
    bo nie zawierają THC. I bardzo dobrze, bo gdyby nie można było legalnie
    kupić siemienia konopnego, to byłaby gruba przesada. Ostatnio widziałem
    jednak siemię po 4 zł za kilogram w sklepie ogrodniczym, więc chyba nic
    się nie zmieniło.

    --
    Pawel Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/