  • 11. Data: 2008-01-14 18:31:14
    Temat: Re: Niefortunna pożyczka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:fmfejq$nnm$1@inews.gazeta.pl...

    Przy następnej rozmowie poproś go, by Ci na piśmie oświadczył, do kiedy
    zwróci pieniądze. Takie oświadczenie będzie już dowodem pisemnym pożyczki.
    Dowodem takim może być również potwierdzenie przelewu, o ile wpisałeś w
    tytuł przelewu, że to pożyczka.

  • 12. Data: 2008-01-14 18:44:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 14:55:54 +0100, Tristan napisał(a):

    > Przecie ma potwierdzenie przelewu.............

    Pożyczka jest czynnością 2-stronną, polecenie przelewu - 1-stronną.
    Będzie dowód na płatność, ale nie na okoliczność zawarcia umowy pożyczki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2008-01-14 18:51:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Pożyczka jest czynnością 2-stronną, polecenie przelewu - 1-stronną.
    > Będzie dowód na płatność, ale nie na okoliczność zawarcia umowy pożyczki.

    no to zawsze będzie na okoliczność bezpodstawnego wzbogacenia. :)

  • 14. Data: 2008-01-14 19:03:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 12:51:07 -0600, witek napisał(a):

    > no to zawsze będzie na okoliczność bezpodstawnego wzbogacenia.

    Obawiałbym się art. 411 pkt 1 kc ;-)

  • 15. Data: 2008-01-14 19:08:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Pożyczka jest czynnością 2-stronną, polecenie przelewu - 1-stronną.
    > Będzie dowód na płatność, ale nie na okoliczność zawarcia umowy pożyczki.

    Zawsze pozostanie możliwość skierowania się w "bezpodstawne wzbogacenie".

  • 16. Data: 2008-01-14 19:15:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 20:08:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zawsze pozostanie możliwość skierowania się w "bezpodstawne
    > wzbogacenie".

    Ale bezpodstawnego wzbogacenia nie można dochodzić jeśli spełniający je
    wiedział, że nie był zobowiązany.
    Więc albo idziesz w dywagacje o pożyczce, na którą nie masz dowodu, albo
    kręcisz coś o przelewie nie wiadomo skąd.

  • 17. Data: 2008-01-14 20:59:30
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Obawiałbym się art. 411 pkt 1 kc ;-)

    Ewentualnie kolega może powołać się na 413 kc, twierdząc, że założyli się o
    dupe marynę... Zależy co autor wątku wpisał w tytule przelewu.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2008-01-14 21:53:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 14 styczeń 2008 19:44
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fmgai7$mjv$2@inews.gazeta.pl>):

    > Pożyczka jest czynnością 2-stronną, polecenie przelewu - 1-stronną.
    > Będzie dowód na płatność, ale nie na okoliczność zawarcia umowy pożyczki.

    No tak, ale nieraz przecie tutaj pojawiają się pytania ,,Na moje konto
    wpłynęła omyłkowo przelana kwota, czy muszę oddać?'' i zawsze odpowiedź
    jest ,,tak, jest to nieprawne cośtam, musisz oddać''. A skoro tak, to lał
    pies, pożyczka, omyłka, kaczka w wannie.... Gość kasę dostał i albo ją musi
    zwrócić jako zwrot pożyczki albo jako zwrot błędnie przelanej kasy, mylę
    się?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 19. Data: 2008-01-14 22:30:44
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał :
    > Mam nadzieję, że w tytule przelewu nie wpisałeś np. darowizna.

    I tu jest ciekawa bardzo kwestia. Kolega poprosił mnie abym w tytule
    przelewu umieścił "inwestycja 5.11.2007"
    data w tytule jest nieprzypadkowa ( do tej daty miał mi zwrócić dług )
    Wiem że słowo inwestycja może wydać się dla sądu dwuznaczne, ale w logach GG
    jest nasza rozmowa w, której prosi mnie o taki tytuł przelewu gdyż słowo
    pożyczka mu się źle kojarzy.
    Zresztą wszystkie logi GG i sms-y świadczą że jednak pożyczył on odemnie te
    pieniądze, a nie że ja " inwestowałem ".
    Idąc za Waszymi radami pośle mu chyba list polecony z wyznaczonym terminem
    spłaty długu.
    I co o tym myślicie wszystkim? Jakieś szanse w sądzie są? Ewentualnie moja
    wygrana jakie może miec dla niego konsekwencje?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2008-01-14 22:38:22
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik SERG napisał:

    > Wiem że słowo inwestycja może wydać się dla sądu dwuznaczne, ale w logach GG
    > jest nasza rozmowa w, której prosi mnie o taki tytuł przelewu gdyż słowo
    > pożyczka mu się źle kojarzy.

    znaczy planowal oszustwo?

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"