  • 1. Data: 2002-12-29 10:17:54
    Temat: Niedziela - godz.6.30 rano
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie do grupowiczów- jakie uprawnienia ma policja;
    opiszę w skrócie całe zajście

    - dziś rano o 6.30 szliśmy z mężem główną dobrze oświetloną ulica Gocławia,
    zimno,śpiąco,żywej duszy,
    -minął nas radiowóz policji ok.40 km/godz.
    potem drugi i trzeci raz- nawet było mi miło bo od czterech lat pierwszy raz
    widziałam ich w niedzielę o tej porze i nawet się ucieszyłam że tak dbają o
    moje -mieszkańca bezpieczeństwo
    -gdy już skręcaliśmy na parking usłyszałam za nami -hej!
    - potem drugie" hej" i pomyślałam że to jednak do nas,że może nie znają
    Warszawy,i chcą o coś spytać,
    - z ciepłego samochodu wyszedł jeden z policjantów i krzyknął do nas -co wy
    tu robicie?
    -tak nas zamurowało ze nie wiedzieliśmy co odpowiedzieć,
    -potem bez czekania na odpowiedż następne pytania,-czy mamy jakieś dowody z
    miejscem pracy czy i gdzie pracujemy i co mamy w torbie( mąz miał ze sobą
    małą czarną torbę
    - nikt nam się nie przedstawił,nie powiedział co się dzieję,że jakaś
    akcja,szukają złodzieja,nie było proszę,
    -uparł się na torbę bez tego by nie popuścił,w torbie były 2 termosy z kawą i
    kanapki,bo my ,dwoje 50-latków jak co niedziela szliśmy do pracy,
    -jedyne co powiedział jako wyjaśnienie to- "bo wiecie Święta były"?
    odwrócił sie ,wsiadł do cieplego samochodu i odjechał.

    I tak sobie teraz myślę czy dwoje dorosłych trzeżwych ludzi,
    można wylegitymować na środku ulicy i zaglądać im do torby.
    Gdybym naprawę coś ukradła nie maszerowałabym główną,dobrze oświetloną ulicą.

    Gdzie są ci panowie gdy na mojej klatce i za moim blokiem co noc odchodzi
    takie pijaństwo i takie wrzaski ze spać nie można ,dodam że mieszkam na tej
    samej ulicy co komisariat i oni chyba doskonale tez słyszą co się koło bloku
    dzieje, ale zeby tam dojść trzeba wyjść z samochodu- jakoś pieszego patrolu w
    nocy nigdy nie widziałam .
    No wię jak,mają prawo czy nie?

  • 2. Data: 2002-12-29 10:31:25
    Temat: Re: Niedziela - godz.6.30 rano
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Mam pytanie do grupowiczów- jakie uprawnienia ma policja;

    [ciach]

    >No wię jak,mają prawo czy nie?

    A Twoim zdaniem w tej sytuacji, w jaki sposob policjanci przekroczyli
    swoje uprawnienia?

    januszek

  • 3. Data: 2002-12-29 10:57:03
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > A Twoim zdaniem w tej sytuacji, w jaki sposob policjanci przekroczyli
    > swoje uprawnienia?

    dla mnie zachowali sie po chamsku i tak jak opisala to Wanda, to dlugo
    zastanawialbym sie nad prawidlowoscia ich postepowania, i czy zachodzily
    przeslanki, o ktorych mowa w rozporzadzeniu. kontrole reguluje

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 17 września 1990 r.
    w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli
    osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez
    policjantów.

    Rozdział 4
    kontrola osobista, przeglądanie zawartości bagaży i sprawdzanie ładunków w
    portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i
    wodnego

    § 15. 1. Policjant ma prawo dokonać kontroli osobistej w razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez osobę poddawaną kontroli
    czynu zabronionego pod groźbą kary, gdy kontrola ma na celu zabezpieczenie
    lub ujawnienie dowodów albo rzeczy mających związek z realizacją czynu
    zabronionego.

    2. Osoba, która ma być poddana kontroli osobistej, może żądać obecności
    przy tej czynności osoby wskazanej przez siebie oraz osoby przybranej przez
    prowadzącego czynności, jeżeli obecność tych osób nie utrudni lub nie
    uniemożliwi dokonania kontroli.

    § 16. Kontroli osobistej powinno się dokonywać w miarę możliwości za
    pośrednictwem osób tej samej płci, w pomieszczeniu niedostępnym na
    czas
    kontroli dla osób postronnych.

    § 17. 1. Przeglądanie zawartości bagażu lub sprawdzanie ładunku
    znajdującego się w portach, na dworcach oraz w środkach transportu
    lądowego, wodnego i powietrznego przeprowadza się w obecności właściciela
    bagażu lub ładunku albo przedstawiciela przewoźnika lub spedytora, a gdy
    jest to niemożliwe - w obecności osoby przybranej przez policjanta.

    2. Przeglądanie zawartości bagażu lub sprawdzania ładunku
    przyjętego do przewozu dokonuje się wyłącznie w obecności przedstawiciela
    przewoźnika lub spedytora, z zastrzeżeniem ust. 3.
    3. W razie nieobecności właściciela, przewoźnika lub spedytora,
    przeglądania zawartości bagażu lub sprawdzania ładunku dokonuje się, gdy z
    ustaleń Policji wynika, że zwłoka może spowodować zagrożenie dla życia,
    zdrowia ludzkiego lub mienia.

    § 18. 1. Czynności, o których mowa w § 15-17, dokumentuje się w
    notatniku służbowym, odnotowując rodzaj, czas, miejsce i wynik czynności
    oraz nazwiska, imiona i funkcje osób w niej uczestniczących.

    2. Na żądanie właściciela, przewoźnika lub spedytora bagażu albo
    ładunku policjant sporządza protokół według wzoru stanowiącego załącznik
    nr 2 do rozporządzenia.

    § 19. W razie gdy przedmioty ujawnione w wyniku czynności służbowych, o
    których mowa w § 8-17, stwarzają niebezpieczeństwo dla życia, zdrowia
    ludzkiego lub mienia, policjant jest obowiązany podjąć działania
    zmierzające do usunięcia niebezpieczeństwa.

    pozdrawiam
    ssj5

  • 4. Data: 2002-12-29 10:57:09
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    A twoim zdaniem każdego na ulicy na prawo wylegitymować i zaglądać mu do
    torby bez przedstawienia sie i podania przyczyny?

  • 5. Data: 2002-12-29 11:55:48
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >A twoim zdaniem każdego na ulicy na prawo wylegitymować i zaglądać mu do
    >torby bez przedstawienia sie i podania przyczyny?

    Nie rozwazamy mojego zdania. Ale odpowiem. Wole spotkac na ulicy
    zachowujacy sie tak jak opisujesz patrol Policji niz grupe kiboli czy
    dresow... Prosze teraz o jasna odpowiedz: Twoim zdaniem w jaki sposob

  • 6. Data: 2002-12-29 12:12:08
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > dresow... Prosze teraz o jasna odpowiedz: Twoim zdaniem w jaki sposob
    > policjanci przekroczyli swoje uprawnienia?

    a moze ty podasz w takim razie jasna odpowiedz jaka jest podstawa prawna
    takiego ich zachowania?

    pozdr
    ssj5

  • 7. Data: 2002-12-29 12:27:30
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]

    >portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i

    Ale zdarzenie o ktorym mowa nie mialo miejsca na dworcu ani w zadnym
    innym miejscu o ktorym mowi rodzial tych przepisow.

    januszek

  • 8. Data: 2002-12-29 12:30:31
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Ale zdarzenie o ktorym mowa nie mialo miejsca na dworcu ani w zadnym
    > innym miejscu o ktorym mowi rodzial tych przepisow.

    przeczytaj jeszcze raz i pomysl, zanim napiszesz:-))
    ssj5

  • 9. Data: 2002-12-29 12:56:20
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >a moze ty podasz w takim razie jasna odpowiedz jaka jest podstawa prawna
    >takiego ich zachowania?

    A w ktorym miejscu ja twierdze, ze Oni dzialali zgodnie z prawem?

    januszek

  • 10. Data: 2002-12-29 13:00:02
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > A w ktorym miejscu ja twierdze, ze Oni dzialali zgodnie z prawem?

    a w ktorym ja miejscu twierdze, ze ty twierdzisz, ze oni nie dzialali
    zgodnie z prawem?

    ssj5