  • 1. Data: 2002-12-28 20:50:53
    Temat: ERA, TAK-TAK, kradziez telefonu.
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    kiedys (jakies 3 - 4 lata temu), skradziono mi komorke Motorole Star-Tac,
    warta wtedy sporo pieniedzy. Usilowalem zablokowac jakos sam aparat, tak,
    zeby zlodziej nie mogl go uzywac, okazalo sie, wowczas iz jest to
    "technicznie niewykonalne", poniewaz nie wszyscy nasi kochani operatorzy
    uznawali takowa czarna liste telefonow, zaslaniajac sie "problemami
    technicznymi".
    Bylo to jednak kilka lat temu i prawde mowiac mialem nadzieje, ze w
    dzisiejszych czasach sytuacja bedzie nieco normalniejsza. Niestety...
    Dzisiaj w pociagu, mojej dziewczynie ukradziono telefonik z karta TAK-
    TAK, w kilka godzin pozniej zadzonilem do BOK-u ERY, z prosba o blokade
    telefonu, na karcie bylo ponad 100 PLN, wiec nie widze powodu, dla ktorego
    zlodziej, mial by ten telefon uzywac.
    Nie wspomne juz o tym, ze wg. mnie w takiej sytuacji, ERA powinna
    zablokowac taka karte, umozliwic zakup nowej i przelac pozostale pieniadze
    ze starej karty na nowa.
    A w BOK-u powiedziano mi, ze nie moga zablokowac ani karty, ani telefonu,
    poniewaz jesli juz blokuja to wylacznie telefony dzialajace w abonamencie.
    Czy mozna cos poradzic w takiej sytuacji? Czy ja musze sie prosic, o to,
    aby uniemozliwiono jakiemus zlodziejowi uzytkowanie skradzionego
    telefonu???
    Nawet nie zablokowano numeru...

    Pozdrawiam

    Btw. Wysylano na: pl.soc.prawo, b...@e...pl

    --
    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 2. Data: 2002-12-28 22:50:26
    Temat: Re: ERA, TAK-TAK, kradziez telefonu.
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Roziecki" <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>
    napisał w wiadomości

    > Nawet nie zablokowano numeru...

    A jaka mieli pewnosc, ze to Twoj TAK-TAK?

    Karol

  • 3. Data: 2002-12-28 22:55:40
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > Czy mozna cos poradzic w takiej sytuacji? Czy ja musze sie prosic, o to,
    > aby uniemozliwiono jakiemus zlodziejowi uzytkowanie skradzionego
    > telefonu???
    > Nawet nie zablokowano numeru...
    Jeśli nie wyrzucił karty SIM i korzysta z tego co jest na koncie, to
    robisz tak:
    1. Dzwonisz do złodzieja (czyli na numer dziewczyny), bo może za parę
    groszy odsprzeda ci telefon.
    2. Zawiadamiasz policję o kradzieży
    Policja może mieć dostęp do połączeń z tego telefonu. Jeśli złodziej
    jest głupi, to może dzwonił do jakichś swoich (złodzieja) znajomych z
    tej skradzionej komórki. W takim przypadku dość łatwo można gościa złapać.

    A jak wyrzucił kartę SIM, to jak to mi kiedyś lekarz na izbie przyjęć
    powiedział jest po ptokach. A operator nie zablokuje ci telefonu
    pre-paid, bo każdy mógłby takie żądanie zgłosić. Jak udowodnisz, że to
    był *twój* telefon?

    chester

  • 4. Data: 2002-12-28 23:11:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aul9s2

    > A operator nie zablokuje ci telefonu
    > pre-paid, bo każdy mógłby takie żądanie zgłosić. Jak udowodnisz, że to
    > był *twój* telefon?

    W Simplusie mozna (AFAIR) zarejestrowac swoje dane na wlasne zyczenie.

    Karol

  • 5. Data: 2002-12-29 07:50:27
    Od: "Tomek H." <t...@r...pl>

    A operator nie zablokuje ci telefonu

    W taktaku jezeli kupujesz telefon na legalu to dostajesz karte dowypelnienia
    z twoimi wszystkimi danymi wiec maja pewnosc ze to jest twoje. Jezeli nie
    podasz swoich danych na tej karcie informacyjnej nie mozesz kozystac z BOA
    TAKTAK.Tylko nie rozumie dlaczego nie blokuja przecierz jest to dzialanie na
    kozysc zlodzieja

  • 6. Data: 2002-12-29 08:52:15
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    "Tomek H." <t...@r...pl> wrote in

    [ciach]
    > Tylko nie rozumie dlaczego nie blokuja
    > przecierz jest to dzialanie na kozysc zlodzieja

    Wlasnie tego, rowniez nie moge zrozumiec.

  • 7. Data: 2002-12-29 08:52:17
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in

    > A jaka mieli pewnosc, ze to Twoj TAK-TAK?

    W momencie zakupu numery, moja dziewczyna wypelniala odpowiednia ankiete
    rejestracyjna. Poza tym, z tego co pamietam standardowa procedura przy
    blokadach wygladala nastepujaco:

    - telefon do BOK'u z prosba o blokade numeru i natychmiastowa blokada
    numeru;
    - w przeciagu 24 godzin fax do BOK'u z potwierdzeniem blokady, w przeciwnym
    wypadku, telefon jest automatycznie odblokowywany, dlatego tez, nawet jesli
    komus uda sie jakis glupi zart to i tak po 24 godzinach telefon bedzie
    aktywny.

  • 8. Data: 2002-12-29 08:52:19
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> wrote in

    [ciach]

    > Jeśli nie wyrzucił karty SIM i korzysta z tego co jest na koncie, to
    > robisz tak:
    > 1. Dzwonisz do złodzieja (czyli na numer dziewczyny), bo może za parę
    > groszy odsprzeda ci telefon.

    Ta ewentualnosc z cala pewnoscia odpada, nie bede sie ukladal z cholernym
    zlodziejem o pare zlotych, bo sam telefon i tak nie byl wiele wart.

> [...]
    > jest głupi, to może dzwonił do jakichś swoich (złodzieja) znajomych z
    > tej skradzionej komórki. W takim przypadku dość łatwo można gościa

    Pewnie tak, ale obawiam sie, ze to i tak by nic nie dalo, poza tym jak
    pisalem, sam telefon byl naprawde nie wiele wart. Chodzi mi o sam fakt
    zachowania sie ERY.

> [...]
    > powiedział jest po ptokach. A operator nie zablokuje ci telefonu
    > pre-paid, bo każdy mógłby takie żądanie zgłosić. Jak udowodnisz, że to

    Telefon (numer) byl zarejstrowany w momencie zakupu na moja dziewczyne.

  • 9. Data: 2002-12-29 08:52:21
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in

    [ciach]

    > W Simplusie mozna (AFAIR) zarejestrowac swoje dane na wlasne zyczenie.

    W TAK-TAK, tez mozna i tak wlasnie bylo zrobione.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2002-12-29 11:53:42
    Od: b...@g...pl (Tomas)

> [...]
    > Czy mozna cos poradzic w takiej sytuacji? Czy ja musze sie prosic, o to,
    > aby uniemozliwiono jakiemus zlodziejowi uzytkowanie skradzionego

    He he, w Polsce jest raj dla anonimowych telefoniarzy, w wielu krajach juz
    tak nie ma, nie ma kart SIM, jest tylko wlasnie abonament i wtedy se moga
    krasc do woli, trzeba podac haslo które nawet nie jest wpisywane w pamiec
    telefonu a w centrali, nic po takim telefonie, wart nic, tak pewnie bedzie i
    Polsce za kilka lat. A puki co to jest raj dla anominowych posiadaczy jak i
    zlodziejaszków.

    Tom