  • 1. Data: 2002-12-28 23:28:35
    Temat: Import telefonu - zezwolenia
    Od: Bartosz Supczinski <b...@m...env.pl>

    Witam,

    Mam pytanie do prawnika badz osoby znajacej prawo celne,

    Chcemy zamowic Development Kit jest to taki zestaw zawierajacy
    urzadzenie elektoniczne, polaczenie telefonu komorkowego i palmtopa oraz
    oprogramowanie z przeznaczeniem dla programisty, wyczytalem ze clo
    bedzie 0% jezeli produkt, a przynajmniej jego najdrozsza czesc pochodzi
    z krajow Uni Europejskiej itp. zakladam ze pochodzi ze Szwecji wiec clo
    0%, ale wyczytalem w dokumentach GUC'u w rubryce ograniczenia:

    100 - "obowiazek przedstawienia zezwolenia indywodualnego na import
    towarow o znaczeniu strategicznym, wydanego przez Ministerstwo Gospodarki".

    106 - "Obowiazek przestatawienia koncesji Ministerstwa Spraw
    Wewnetrznych i Administracji na import".

    I tutaj mam watpliwosc czy jezeli kupujemy to za granica i towar
    zostanie nam przyslany to musimy miec takie zezwolenia, to jest tylko
    jedna sztuka na uzytek naszej firmy. Czy jesli ja osobiscie jako osoba
    fizyczna zamawiam taka "rzecz" takze musze miec takie zezwolenia ?

    Bardzo prosze o odpowiedz osoby ktorym ten temat nie jest obcy i znaja
    przepisy prawne.

    Z powazaniem
    Bartosz Supczinski

    Ps. Dodam ze wartosc zamowienia nie przekracza $1200.