  • 1. Data: 2005-12-10 21:07:47
    Temat: Nieciągłośc OC przez ponad rok
    Od: "El_Chueco" <t...@i...NOSPAM.pl>

    Czesc!
    Posiadam smaochod ktory pewnego dnia sie zepsul i nie oplacalo sie go
    naprawiac - wiec postawilem go na parkingu strzezonym i tak stoi juz okolo
    roku - od tego momentu (praktycznie w dniu kiedy sie zepsul konczyla sie
    umowa ubezpieczenia z PZU) nie placilem OC - teraz gdy czasy dla mnie sa
    troche lepsze zreanimowalem samochod i chcialbym nim jezdzic - tylko jak
    uniknac kary zabrak ciaglasci OC gdy samochod byl zarejestrowany? Czy jest
    jakas szansa, ze znizki takze mozna utrzymac (pelnia znizek). Czy to prawda
    ze mozna taki walek zrobic z Link4? Dodam, ze nie obchodzi mnie jakosc
    likwidacji szkod itp - bylebym mial OC. Aha smaochod to 3.0 V6 Toyota

    --
    Tomasz Surowiec
    http://www.surowiec.org

  • 2. Data: 2005-12-11 00:37:28
    Temat: Re: Nieciągłośc OC przez ponad rok
    Od: Andrzej <n...@j...cy>

    El_Chueco napisał(a):

> [...]
    > ze mozna taki walek zrobic z Link4? Dodam, ze nie obchodzi mnie jakosc
    > likwidacji szkod itp - bylebym mial OC. Aha smaochod to 3.0 V6 Toyota

    Jeżeli, jak piszesz w dniu awarii auta kończyła się umowa OC, a
    najpóźniej dzień przed końcem tej umowy nie złożyłeś rezygnacji z
    kontynuowania ubezpieczenia, towarzystwo w świetle ustawy z dnia 22 maja
    2003 przedłużyło umowę na kolejne 12 miesięcy. Jeżeli te 12 miesięcy już
    upłynęło a do ostatniego dnia trwania nie zapłaciłeś za polisę, to firma
    ubezpieczeniowa zarząda składki za ten okres + odsetki i zerwie umowę.
    Pozostyała działka za posiadanie nieubezpieczonego pojazdu należy się
    funduszowi gwarancyjnemu - bagatela 500 euro. Niestety - możesz już
    szykować gotówkę, mało prawdopodobne, żebyś dał radę się wymigać...
    Przepisy są regulowane ustawą, także nie ma znaczenia czy chodzi o PZU
    czy Link4 czy jakiś inny wynalazek...

    Pozdrawiam.

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 3. Data: 2005-12-11 09:45:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej <n...@j...cy> napisał:

    >ubezpieczeniowa zarząda składki za ten okres + odsetki i zerwie umowę.
    Może (ma takie prawo) zażądać, a umowa się nie przedłuży automatycznie
    na kolejny okres. Nikt niczego nie będzie zrywał.

    Artur Golański