    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niebezpieczne psy i źle zabezpieczone ogrodzenie
    Date: Thu, 26 Jun 2003 19:37:37 +0200

    Witajcie...

    Mam problem z właścicielem dwóch dużych, sprawiających wrażenie
    niebezpiecznych, psów (jeden - Rotwailer, drugi - nie wiem) które
    znajdują się na posesji sąsiada graniczącej z naszą. Ogrodzenie między
    posesjami jest z betonowych płyt, wysokości około 1,6m. Przez długi czas
    rzadko bywaliśmy na działce, prawdopodobnie dlatego sąsiad ułożył
    bezposrednio przy ogrodzeniu stertę pni ciut wyższą niż samo ogrodzenie,
    na którą psy wdrapują się bez żadnego problemu i ujadają na nas. Obawiam
    się, że kiedyś mogą zeskoczyć i pogryźć mnie i osoby będące na naszej
    działce. Niezależnie od tego czy tak się stanie, jest to bardzo
    nieprzyjemne widzieć rotwailera stojącego powyżej mojej głowy i
    ujadającego. Kilkakrotnie rozmawialiśmy już z sąsiadami, zwracając uwagę
    na nasze obawy (psy były zawsze wtedy zamykane, jeśli właściciele akurat
    byli w domu), jednakże pomimo tego sąsiedzi nie kwapią się do
    rozwiązania przyczyny problemu, czyli usunięcia sterty drewna. W
    dzisiejszej rozmowie zarządaliśmy usunięcia w ciągu tygodnia sterty bali
    i innych konstrukcji przy ogrodzeniu, które mogłyby umożliwić psu
    przeskoczenie na naszą działkę, jednak mam obawy, że nie odniesie to
    skutku. I tu moje pytanie. Jakie mam możliwości prawne? Chciałbym przy
    następnej rozmowie, jeśli będzie konieczna, powołać się na odpowiednie
    przepisy, wyznaczyć właścicielowi ostateczny termin usunięcia drewna i
    ostrzec go, że w przypadku kolejnego niedotrzymania terminu, o sprawie
    zostanie poinformowana policja. Czy to dobre rozwiązanie, czy może jest
    jakaś inna droga? Na jakie paragrafy, ustawy czy rozporządzenia mogę się
    powołać?

    Z góry dziękuję za pomoc. :)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński