  • 1. Data: 2006-04-30 22:47:43
    Temat: Nieautoryzowany dostep do danych osobowych
    Od: "E." <j...@p...fm>

    Witam

    Spotkala mnie taka sytuacja, iz przeszukujac internet jedna z popularnych
    wyszukiwarkek internetowych pod katem swojego imienia i nazwiska natknalem
    sie na niezabezpieczony plik bazy danych z danymi ... UWAGA ... okolo stu
    tysiecy sztuk danych osobowych, adresowych i telefonicznych klientow pewnej
    znanej firmy z lat 2002 - 2004. Poniewaz znajduje sie tam tez i moja osoba z
    danymi - zdenerwowalo mnie to i nie moge teraz tego tak zostawic. Dane moje
    jakie im przekazalem celem zrealizowania zamowienia nie zostaly odpowiednio
    zabezpieczone przed innymi i do tego zostaly nieswiadomie udostepnione nie
    ograniczonej liczbie osob. Co mozna zrobic, aby firma ta odczula, ze nalezy
    bardziej zwracac uwage na ochrone danych swoinch klientow ? Jakiego realnego
    odszkodowania mozna sie domagac - firma ogolnopolska, moze warto pojsc na
    ugode i jednoczesnie wskazac im problem ?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-04-30 22:50:21
    Temat: Re: Nieautoryzowany dostep do danych osobowych
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > zabezpieczone przed innymi i do tego zostaly nieswiadomie udostepnione nie
    > ograniczonej liczbie osob. Co mozna zrobic, aby firma ta odczula,

    Masz na mysli ksiazke Ditela? Kazdy moze ja sobie kupic na CD.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-05-01 00:11:45
    Od: "E." <j...@p...fm>

    > Masz na mysli ksiazke Ditela? Kazdy moze ja sobie kupic na CD.

    Nie.
    Mam na mysli dane jednej z duzych firm, ktora zobowiazala sie wobec nie
    dziesiatek tysiecy innych osob ze ich dane beda wykorzystane jedynie w celu
    wywiazania sie z uslugi oraz ze przechowuje dane w zgodzie z ust. o danych
    osobowych.

  • 4. Data: 2006-05-01 00:17:21
    Od: "E." <j...@p...fm>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Masz na mysli ksiazke Ditela? Kazdy moze ja sobie kupic na CD.

    Nie. Mam na mysli dane jednej z duzych firm, ktora zobowiazala sie wobec
    mnie i dziesiatek tysiecy innych osob, ze dane beda wykorzystane jedynie w
    celu wywiazania sie z uslugi, oraz ze przechowuje dane w zgodzie z ust. o
    danych osobowych. Dane o mnie, ktore mozna tam znalezc, sa danymi ktorych
    udzielanie komukolwiek nie lezy w moim interesie, dodatkowo do tego jest ich
    wiecej niz podstawowe dane z ksiazki telefonicznej.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2006-05-01 01:39:25
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    E. wrote:
> [...]
    > odszkodowania mozna sie domagac - firma ogolnopolska, moze warto pojsc na
    > ugode i jednoczesnie wskazac im problem ?

    najlepiej wsadzić głowę do kibla, spuścić wodę i walnąć się deklem.

  • 6. Data: 2006-05-01 09:09:14
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > najlepiej wsadzić głowę do kibla, spuścić wodę i walnąć się deklem.

    Wyjdz.

    --
    Joten

  • 7. Data: 2006-05-01 11:44:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "E." <j...@p...fm> writes:

> [...]
    > z popularnych wyszukiwarkek internetowych pod katem swojego
    > imienia i nazwiska natknalem sie na niezabezpieczony plik

    Pozostaje ci założenie własnej domowej strony WWW.

  • 8. Data: 2006-05-01 12:37:33
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    E. napisał(a):
> [...]
    > tysiecy sztuk danych osobowych, adresowych i telefonicznych klientow pewnej

    Zloz skarge do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
    Przeprowadzi postepowanie z urzedu, ustali stan faktyczny i prawny,
    bez zadnych oplat z Twojej strony:-))

    Jakiego realnego
    > odszkodowania mozna sie domagac - firma ogolnopolska, moze warto pojsc na
    > ugode i jednoczesnie wskazac im problem ?

    Z doswiadczenia wiadomo, ze w takim przypadku delikwent bagatelizuje
    problem i nie jest chetny do wyplaty:-(

    Jak bedziesz mial decyzje GIODO w reku, zlozysz spokojnie pozew w
    sadzie, wtedy zglosza sie z propozycja ugody. Jesli nie, to i tak sad
    nie bedzie mial zadnych problemow z ustaleniem faktow, bo bedzie
    decyzja GIODO. pozostanie tylko kwestia wysokosci zadoscuczynienia
    za krzywde badz odszkodowania za szkode (jesli jakas wystapila)...:-))

    pozdrawiam Bungo

  • 9. Data: 2006-05-03 20:14:32
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > najlepiej wsadzić głowę do kibla, spuścić wodę i walnąć się deklem.

    Cywilizowani ludzie (w przeciwieństwie do ciebie tryglodyto) robia poranną
    toaletę w inny sposób.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 10. Data: 2006-05-04 08:23:50
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozostanie tylko kwestia wysokosci zadoscuczynienia
    > za krzywde badz odszkodowania za szkode (jesli jakas wystapila)...:-))
    A tak przy okazji powinien jestszcze się wmieszać w to prokurator, bo za
    zaniedbania przy ochronie danych grozi od grzywny do roku pozbawienia
    wolności. Jeśli dobrze pamiętam to jest to 50-ty któryś (51 albo 52) art.
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    Ale ogółnie rzecz biorą sam byłem świadkiem jak szkoleniowiec niemal
    parsknął śmiechem na słowo prokurator i odpowiedzialność w polskich
    realiach. Stwierdził że potrafi policzyć na palcach jednej ręki przypadki
    nałożenia sankcji za złamanie ustawy z ostatnich kilku lat.

    ZauraK