  • 1. Data: 2010-02-03 09:05:13
    Temat: Nie płacenei ZUS i wirtualna praca w UK - czy to legalne?
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Odnosnie tej stronki:http://www.maly-zus.pl/
    ale nie tylko, dużo takich ofert jest na necie.
    Czy to jest legalne? Np po paru miesiącach ktoś sie do tego przyczepi
    i wielotysieczne kary się posypią?

  • 2. Data: 2010-02-03 11:54:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mamut wrote:
    > Odnosnie tej stronki:http://www.maly-zus.pl/
    > ale nie tylko, dużo takich ofert jest na necie.

    Akurat ta oferta jest wyjątkowo denna, bo porównując abonament
    500zł z tym co jest w ZUS, to oferta ZUS jest niewiele gorsza od strony
    podatkowej na dziś. Ale w przyszłości nic albo niewiele nie dostaniesz za te
    składki
    i tu raczej szukałbym różnic w ofertach.

  • 3. Data: 2010-02-03 15:31:47
    Od: Mamut <c...@g...com>

    tak ale nie o to potałem. Czy tego typu omijanie polskiego Zusu juest
    legalne i nikt sie tego nie czepia ?

  • 4. Data: 2010-02-03 15:37:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mamut pisze:
    > tak ale nie o to potałem. Czy tego typu omijanie polskiego Zusu juest
    > legalne i nikt sie tego nie czepia ?

    Na razie nie. Są nawet korzystne interpretacje samego ZUSu. Ale
    oczywiście nikt głowy nie da, czy za 9 lat ZUS nie zmieni zdania, a sądy
    nie przyklasną (z uwagi na bardzo, bardzo złą sytuację w ZUSie za parę
    lat). Proszę pamiętać, że tonący brzytwy się chwyta, a niekiedy nawet
    brzydko się chwyta. Za ZUSem stoi siła państwa, i nawet broń palna może
    być użyta, jak już system będzie się walił, a będzie się walił na pewno.

    Był już wyrok, kiedy to potrzeba budżetu państwa była postawiona
    przed prywatną własnością obywatela.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-02-03 17:10:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Na razie nie. Są nawet korzystne interpretacje samego ZUSu. Ale

    Jak sie beda chcieli przyczepic, to bez problemu si eprzyczepia.
    Obronia si emoze typowo wirtualne dzialalnosci, ktore mozn arobic na
    odleglosc, siedzac w UK.
    Bo raczej ikt nei jest w stanie poracowac po 8 godzin w UK i jednoczesnie w
    tym samym czasie obslugiwac Klientow i dogladac swojej firmy w Polsce -
    ergo: umowa o prace musiala byc lipna

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-05 14:54:26
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 3 Lut, 18:10, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Bo raczej ikt nei jest w stanie poracowac po 8 godzin w UK i jednoczesnie w
    > tym samym czasie obslugiwac Klientow i dogladac swojej firmy w Polsce -
    > ergo: umowa o prace musiala byc lipna

    Jest i na to obejscie - zatrudnienie w firmie tam na 1/100 etatu.
    Praca moze byc wykonywana w weekend.
    Mozna byc nia akwizycja czy promocja na terenie RP. Gdyby i to
    odrzucic, to nalezaloby podwazyc zagraniczne delegacje.

  • 7. Data: 2010-02-05 16:08:17
    Temat: Re: Nie placenei ZUS i wirtualna praca w UK - czy to legalne?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    VoyteG wrote:

    > Jest i na to obejscie - zatrudnienie w firmie tam na 1/100 etatu.

    Skad w ogóle przekonanie, ze praca na etacie wiaze sie z siedzeniem
    iles tam godzin w siedzibie/zakladzie pracodawcy?

  • 8. Data: 2010-02-05 18:30:23
    Od: Mamut <c...@g...com>

> [...]
    > Mozna byc nia akwizycja czy promocja na terenie RP. Gdyby i to
    > odrzucic, to nalezaloby podwazyc zagraniczne delegacji

    przeciez łatwo mogą udowodnić że w ogole sie nie pracowało i ta cała
    praca w UK jest czystko wirualna. Pytanie tylko co wtedy.

  • 9. Data: 2010-02-07 22:30:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Skad w ogóle przekonanie, ze praca na etacie wiaze sie z siedzeniem
    > iles tam godzin w siedzibie/zakladzie pracodawcy?

    Cos musi w tym byc, skoro "w pakiecie " te rozne firmy "optymalizujace ZUS"
    oferuja tez fikcyjna umowe wynajmu jakiegos kata w pokoju w UK.

    Pozdrawiam
    SDD