    From: "Palik" <p...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nie kumam
    Date: Fri, 26 Nov 2010 13:45:01 +0100

    Za cholerę nie rozumiem niuansów prawa w pewnym temacie.Może ktoś mnie
    oświeci.Kobieta około 2 lata temu została pobita przez sąsiada. Nastąpiło
    zgłoszenie na Policję . Policja nie przyjechała na zgłoszenie .Wcale ! Może
    ktoś mi to wytłumaczyć? Nieoficjalnie sądzę, że to efekt tego, że sprawca
    był przyjacielem dzielnicowego.Ale to niczego nie tłumaczy. Kobieta na
    medycynie sądowej bodaj w 2, czy 3 dzień uzyskała opinię, ze ma w miejscu
    wskazanym na plecach ślady które mogą pochodzić od uderzeń które wskazuje i
    poniżej progu "ścigania z urzędu"...Następnie kobieta przebywała przez 6
    miesięcy na zwolnieniu lekarskim ze wskazaniem lekarza " że to efekty
    uderzeń "... Kobieta uporczywie składała na Policję zgłoszenia
    poszczególnych faktów i kolejne dokumenty w sprawie. Bezrobotna wynajęła
    prawnika i teraz sąd rozstrzyga, czy te ślady pobicia i zwolnienie lekarskie
    to są od pobicia , czy nie od pobicia.Dwa lata juz prawie mija, sąsiad się
    śmieje z pobitej i szkaluje na każdym kroku, co rusz ze śmiechem powtarza
    "dzwoń sobie na Policję " kiedy łamie prawo...Wyłączał jej już prąd na
    klatce schodowej [powiadomił ją nawet o tym], nie dopuszczał do mieszkania,
    łaził z psem bez kagańca po schodach i śmiał jej się kiedy uciekała po
    bokach...
    Kto mi to wytłumaczy? Że Policja nie przyjechała na zgłoszenie o pobiciu?
    Czy ma obowiązek? Czy to nie sugeruje, że sprawca ma "opiekę" Policji która
    tak działa aby jemu się nic nie stało?

    Palik