  • 1. Data: 2003-07-02 17:58:18
    Temat: Nauczyciel stazysta - jaki wymiar godzin aby odbyc staz?
    Od: "Kenny" <k...@t...pl>

    Czy mozna odbyc staz (na nauczyciela kontraktowego) pracujac na pol etatu
    czy tez musi byc pelen etat?
    Jakie sa inne ewentualne obostrzenia?

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-07-04 08:10:54
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Kenny" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna odbyc staz (na nauczyciela kontraktowego) pracujac na pol etatu
    > czy tez musi byc pelen etat?
    > Jakie sa inne ewentualne obostrzenia?

    art. 3 ust. 3 KN:

    Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    3) stażu - rozumie się przez to okres zatrudnienia nauczyciela w
    przedszkolach, szkołach, placówkach i innych jednostkach organizacyjnych, o
    których mowa w art. 1 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 2, w wymiarze co najmniej 1/2
    obowiązkowego wymiaru zajęć, rozpoczętego i realizowanego w trybie i na
    zasadach określonych w przepisach rozdziału 3a, z tym że w przypadku
    nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3, równoważny z odbywaniem
    stażu jest odpowiednio okres zatrudnienia na tych stanowiskach lub czas
    urlopowania lub zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy,

    Czyli musisz pracować na pół etatu minimum, poza tym
    nie wolno chyba zmieniać miejsca pracy w trakcie stażu
    (chociaż nie jest to do końca dla mnie jasne).

    Wszystkie przepisy oświatowe znajdziesz tu:

    http://ipwo.vulcan.pl

    Michał Łętowski

  • 3. Data: 2003-07-04 21:08:04
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Czy mozna odbyc staz (na nauczyciela kontraktowego) pracujac na pol etatu
    > czy tez musi byc pelen etat?
    > Jakie sa inne ewentualne obostrzenia?

    Wg mnie co najmniej 1/2 (art. 3 pkt 3 Karty Nauczyciela).
    Dokładniej o zasadach awansu mówi Rozdział 3a KN artykuły 9a÷9i oraz
    rozporządzenie z 3.08.2000 (Dz. U. Nr 70, poz. 825 z późniejszymi zmianami)

    Pozdrawiam
    Jarek