  • 1. Data: 2005-06-21 22:37:03
    Temat: Naprawy gwarancyjne w UE?
    Od: "jh" <j...@r...kielce.com.pl>

    Sprzęt zakupiony przeze mnie w Niemczech - zakupy właściwie online - odmówił
    posłuszeństwa. Na mój koszt powędrował do sklepu 16 maja - niestety Polscy
    kurierzy do najtańszych nie należą... Miało być 4 tygodnie max, jeżeli
    chodzi o czas naprawy - wg pracownika sklepu - taką informację uzyskałem
    mailem i to samo dowiedział się kolega z Niemiec, który zadzwonił i zapytał
    o warunki napraw gwarancyjnych. W przypadku przekroczenia tego terminu
    zwracają pieniądze. Jednak dla "innych" klientów wg polskiej obsługi owego
    sklepu owe 4 tygodnie nie są liczone od daty dostarczenia sprzętu do sklepu,
    a od daty kiedy sklep wyśle sprzęt do producenta. Co moim zdaniem jest
    bzdurne, bo równie dobrze można trzymać sprzęt i rok w sklepie, zanim odeśle
    się go do "właściwej" naprawy. I co chyba istotne - dla klientów z Niemiec
    nikt nie wspomina o takim sposobie traktowania. Szczęśliwe mamy dziś 22
    czerwca, czyli grubo ponad miesiąc, ponad 5 tygodnii od daty dostarczenia
    sprzętu do naprawy, żadnej odpowiedzi od sklepu, ani sprzętu ani pieniędzy.
    Na moje przypomnienia dostaje tylko informację, że powinienem być
    cierpliwy... Ale cierpliwość mi się skończyła Macie na to jakąś radę? Czy
    są jakieś przepisy regulujące czas naprawy gwarancyjnej w UE i inaczej
    traktujące polskich klientów?

    Jacek