  • 1. Data: 2003-05-21 16:11:46
    Temat: Naprawa pseudo gwarancyjna...
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    jakis czas temu kupilem sobie myszke radiowa w pewnej firmie. Okazalo sie, ze ma
    ona niewielki defekt, utrudniajacy, a nawet uniemozliwiajacy dokladniejsza prace.
    Oddalem myszke do naprawy gwarancyjnej. Dzisiaj minal termin, odbioru. Wyslalem
    wiec do serwisu e-mail, z pytaniem czy myszka jest juz naprawiona.
    Okazalo sie, ze cytuje: "Sprzet jest do odbioru, otrzymal Pan odmowe naprawy
    poniewaz sprzet byl rozkrecany przez niepowolane osoby.".
    Jest to absolutna, 100%, totalna bzdura. Jedyne "rozkrecenie" myszki polegalo na
    podniesieniu klapki w celu zamontowania baterii...
    Przerazilem sie, gdy uswiadomilem sobie, ze zakupilem w tej firmie (bynajmniej nie
    malej...) sporo sprzetu komputerowego, co w razie awarii? Za kazdym razem zostane
    "zbyty" w ten sposob???
    Co mozna zrobic w takiej sytuacji?

    --
    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 2. Data: 2003-05-21 17:45:38
    Temat: Re: Naprawa pseudo gwarancyjna...
    Od: "dK" <n...@w...pl>

    Z reguły samo rozkręcenie nie powoduje utraty gwarancji, chyba, że jest to
    ściśle okreslone w warunkach gwarancyjnych producenta. Gwarancje najczęściej
    traci się dopiero, gdy zostanie dokonana naprawa, czy przeróbki przez osoby
    niepowołane. Sprzęt, na którym "ciąży" utrata gwarancji z tytułu
    "rozkręcenia" musi być zaplombowany. W momencie przekazywania sprzetu do
    naprawy przyjmujący musi odnotowac ten fakt, czy plomba była, czy nie była
    naruszona.
    Jeżeli to nie zostało dopilnowane, to jest to problem wyłącznie
    przyjmującego taki sprzęt. Wszystko musi być opisane w tzw.karcie
    gwarancyjnej (takową dobrze jest przeczytać przed kupnem - a!!! powinna być
    napisana w języku polskim, jak dają w zamian za to jakieś Warranty ect. to
    znaczy, że sprzedający łamie odpowiednie ustawy)

    Otrzymaną odpowiedź odmowną można spokojnie zaskarżyć tj. odwołać się do np.
    rzecznika praw konsumenta ect.

    A co to za firma która tak olewa swoich klientów? Chętnie omijałbym ją w
    przyszłości ;-)

    dK

  • 3. Data: 2003-05-21 18:13:15
    Od: a...@o...pl

    PO PIERWSZE SPRZEDAWCA NIE MUSI DAWAĆ GWARANCJI. JEŻELI KUPUJĄC TOWAR NIE
    OTRZYMUJEMY GWARANCJI OCZYWIŚCIE PO POLSKU OBOWIĄZUJE NAS RĘKOJMIA (PRZY
    TOWARZE ZAKUPIONYM PRZED 1 LUTYM TEGO ROKU)
> [...]
    > znaczy, że sprzedający łamie odpowiednie ustawy)
    >
    > Otrzymaną odpowiedź odmowną można spokojnie zaskarżyć tj. odwołać się do np.
    JEŻELI W CIĄGU 2 TYGODNI OD DOSTARCZENIA MYSZKI DO NAPRAWY (DATA Z KWITU) NIE
    BYŁO PISEMNEGO POWIADOMIENIA O ODRZUCENIU REKLAMACJI TO SPRZEDAWCA MA
    POZAMIATANE RESZTA SIĘ NIE LICZY. MUSISZ SOBIE TYLKO WZIĄĆ POD UWAGĘ, ŻE
    JEŻELI FIRMA WYSŁAŁA W 14TYM DNIU TO ZA 3-4 DNI DOJDZIE DO POSZKODOWANEGO.

    NIERAZ WYSTARCZY PISMO W 2 KOPIACH I PROŚBA NA PIŚMIE O POTWIERDZENIE
    NIEDOTRZYMONIA TERMINU PAPIER PRZYJMIE WSZYSTKO ALE I LECZY Z WIELU CHORÓB
    ZŁYCH SPRZEDAWCÓW
    > A co to za firma która tak olewa swoich klientów? Chętnie omijałbym ją w
    > przyszłości ;-)
    DZIWNA TO FIRMA BO W NORMALNEJ FIRMIE NIKT NIE ROBI PROBLEMÓW Z MYSZKĄI ALBO
    NAPRAWDĘ JEST TAM NAMIESZANE WE FLAKCH ALBO ..... ŻLE WYDAŁ PIENIĄDZE.

  • 4. Data: 2003-05-21 18:50:41
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex[no_spam].wsi.edu.pl>

    dK wrote:

> [...]
    > gwarancji z tytułu "rozkręcenia" musi być zaplombowany. W momencie
    > przekazywania sprzetu do naprawy przyjmujący musi odnotowac ten fakt, czy

    Ehh.. Szczegolnie interesujacy jest punkt 5 gwarancji:

    "Po dokladnych ogledzinach w serwisie i w przypadku wykrycia niezgodnosci z
    warunkami gwarancji rowniez POD NIEOBECNOSC reklamujacego gwarancja moze
    byc zakwestionowana i uniewazniona, Sprzedawca WYLACZA obowiazek
    powiadomienia kupujacego na pismie o odrzuceniu roszczenia gwarancyjnego.
    Uniewaznienie gwarancji nastepuje w przypadku, gdy uszkodzeania zostaly
    spowodowane: szkodliwym promieniowaniem, urazami mechanicznymi,
    uzytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem, zwarciem instalacji elektrycznej,
    stwierdzeniem naruszenia, uszkodzenia, lub zerwania plomb lub numerow
    seryjnych albo zakrycia ich w jaki kolwiek sposob."

    Swoja droga, biorac pod uwage, ze na myszcze nie bylo plomb, a przynajmniej:
    1. ja ich nie widzialem. 2. odbierajacy nie stwierdzil ich naruszenia, nie
    bardzo rozumiem o co im chodzi... Bo nawet gdyby doszlo do rozkrecenia
    niezaplombowanego urzadzenia (a nie doszlo), to nie pasuje do tego, zadna z
    wymienionych przez nich pozycji...

    Normalnie szlag moze czlowieka trafic...

    Pozdrawiam

    Daniel Roziecki

  • 5. Data: 2003-05-21 19:12:02
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    a...@o...pl wrote:
    > PO PIERWSZE SPRZEDAWCA NIE MUSI DAWAĆ GWARANCJI. JEŻELI KUPUJĄC TOWAR NIE
    > OTRZYMUJEMY GWARANCJI OCZYWIŚCIE PO POLSKU OBOWIĄZUJE NAS RĘKOJMIA (PRZY
    > TOWARZE ZAKUPIONYM PRZED 1 LUTYM TEGO ROKU)

    1 stycznia

    > JEŻELI W CIĄGU 2 TYGODNI OD DOSTARCZENIA MYSZKI DO NAPRAWY (DATA Z KWITU) NIE
    > BYŁO PISEMNEGO POWIADOMIENIA O ODRZUCENIU REKLAMACJI TO SPRZEDAWCA MA
    > POZAMIATANE RESZTA SIĘ NIE LICZY.

    To była naprawa gwarancyjna. A więc podstawa takiego twierdzenia?

    KG

  • 6. Data: 2003-05-22 00:41:29
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bagi11$i8r$1@nemesis.news.tpi.pl>, Daniel Roziecki wrote:
> [...]
    > byc zakwestionowana i uniewazniona, Sprzedawca WYLACZA obowiazek
    > Normalnie szlag moze czlowieka trafic...

    Spokojnie. Olej więc ich g...ą gwarancję bo wcale nie musisz z niej
    korzystać i oddaj sprzęt na podstawie niezgodności z umową (jeśli kupiłeś
    po 1/1/2003) lub z tytułu rękojmi (jeśli wcześniej ale nie później niż rok
    od zakupu). Jak to zrobić znajdziesz w archiwach tej grupy lub
    pl.misc.konsumenci.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-05-22 00:44:51
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <7...@n...onet.pl>, a...@o...pl wrote:
    > PO PIERWSZE SPRZEDAWCA NIE MUSI DAWAĆ GWARANCJI. JEŻELI KUPUJĄC TOWAR NIE
    > OTRZYMUJEMY GWARANCJI OCZYWIŚCIE PO POLSKU OBOWIĄZUJE NAS RĘKOJMIA (PRZY

    Trwałe uszkodzenie klawiatury polegające na zablokowanie klawisza
    caps-lock jest jak najbardziej podstawą do wystąpienia z żądaniem
    reklamacyjnym. Klawiatura moze nie kosztuje zbyt dużo, ale myślę że warto
    zawalczyć!

    --
    Marcin