    From: "Lukasz" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Napisałem remake starej gry - co z prawami autorskimi?
    Date: Wed, 2 Nov 2005 20:11:55 +0100

    W 1989 roku pan J. napisał świetną grę o nazwie "B." Gra została wydana
    przez polską firmę firmę A. i została okrzyknięta jedną z najlepszych na
    świecie (my, Polacy naprawdę nie mamy się czego wstydzić). Późnieju ukazało
    się kilka remakeów tej gry również na komputery PC (w 1989 roku jeszcze nie
    było pecetów), wydanych przez różne firmy.

    Po 16 latach, w A.D.2005 właśnie po czterech miesiącach ciężkiej pracy
    napisałem w Javie wersję tej gry na telefon komórkowy. Gra jest gotowa i
    czeka na wydawcę.
    Moja gra ma identyczną grafikę z oryginałem, identyczny układ poszczególnych
    poziomów i tę samą nazwę. Jednak podkreślam, że program napisałem od zera,
    podglądając, jak działał oryginał. Praca zajęła mi to nawet o miesiąc
    dłużej, niż panu J. stworzenie pierwowzoru.

    W mojej grze, zgodnie z prawem do osobistych praw autorskich umieściłem
    informację, że pan J. jest pomysłodawcą i autorem grafiki.

    W związku z tym mam pytanie:
    Czy firma A. lub pan J. mogą rościć do mnie jakieś pretensje o część udziału
    w zyskach z remake'u tej gry?

    Oczywiście nie wykluczam jakiegoś podziału zysków z pierwotnym
    autorem/wydawcą. Lecz chciałbym się dowiedzieć o moją sytuację. Czy muszę
    się skontaktować z firmą A. lub panem J., pokazać im nową wersję i
    wynegocjować jakieś warunki, czy po prostu mogę wydawać uznając, że zadbałem
    o autora, a majątkowe prawa im się nie należą.

    --
    Z góry dziekuję i pozdrawiam,
    Lukasz