  • 51. Data: 2006-10-02 23:42:54
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > No to sie nie zainstaluje jak sie nie polaczy...
    >
    > "The program will now check for new version, please unlock firewall"

    I każdy choć odrobinę świadomy użytkownik od razu pomyśli "coś tu śmierdzi".

    Poza oprogramowaniem mikrosyfa chyba nikt inny nie produkuje
    oprogramowania wymagającego aktywnego połączenia z siecią podczas
    uruchamiania.

  • 52. Data: 2006-10-02 23:43:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Jezeli ten szajs to np. piracka wersja pakietu Adobe...

    ...a zawartość okaże się darmowym (i tandetnym) pornosem ;)

  • 53. Data: 2006-10-02 23:47:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert
    wrote:

    > Co to znaczy "legalnie"? Bo ja rozważam przypadek, że z jakiegoś pwoodu
    > znajduję w toku czynności procesowej komputer, na którym jest p2p i na
    > podstawie logu (jeśli jest, bo nie wiem) ustalam osoby, które pobierały
    > nielegalnie udostępnione kopie.

    Jak sam wielokrotnie zaznaczałeś ustalić możesz najwyżej komputer ;)

    Jadziem dalej - jakie nielegalnie udostępnione kopie?

    Ty coś udostępniłeś nielegalnie? No to masz przesrane - są może i skaże
    na podstawie takich dowodów, ale Ty ze służby wylecisz tak szybko, że aż
    gwizd pójdzie ;)

    A jeśli ktoś inny udostępnił - to skąd wiesz, że nielegalnie? W innych
    krajach obowiązuje inne prawo. I jak ktoś np. ma serwer w Chinach, to
    może sobie tam udostępniać co chce, o ile nie szkaluje władzy ludowej ;->

    Poza tym wtedy przestępstwo popełnia ten, który pierwszy udostępnił -
    reszta udostępnia tylko to, co ktoś już wcześniej udostępnił.

  • 54. Data: 2006-10-02 23:56:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > W najprostszy sposob, przygotowuje plik Corel7Setup.exe i nie jest to
    > corel. tylko jakis program "udajacy" Corel-a. Ktos go sciaga i do czasu
    > az go nie zainstaluje to nie wie co to jest...
    >
    > Taki.. koń trojański... :)

    Przepraszam bardzo - a co jest nielegalnego w ściąganiu takiego pliku?

    Jak znajdziesz u kogoś kasetę podpisaną "nielegalne porno z udziałem
    zwierząt" to oczekujesz skazania posiadacza tej kasety nawet jeśli okaże
    się, że na kasecie były tylko obrady sejmu, hmm? ;->

  • 55. Data: 2006-10-02 23:56:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ===Tomy=== wrote:

    > Ktoś napisał, że w świetle zdobywania dowodów wszelkie chwyty dozwolone :D

    Tak, ale to jednorazowy numer, bo zaraz potem taki ścigający trafia do
    jednej celi ze ściganym ;->

  • 56. Data: 2006-10-02 23:58:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Ponoc czesto sie zdarza na torrentach, ze ktos sciaga bajkę, a potem
    > okazuje sie, ze to pornos. ;)
    >
    > (i teraz lurkerzy tej grupy masowo zaczna zaraz sciagac bajki ;))

    Bajki, programy... Wszystko. Chciałem sobie kiedyś ściągnąć zupełnie
    legalny zwiastun Spiderman 3 (normalnie ze stron fatalnie szło, więc
    spróbowałem przez osiołka). Wynik: jakaś nudny film z sesji zdjęciowej
    dla fanów fistingu...

  • 57. Data: 2006-10-03 00:16:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:t2l8v3-tiv.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A jeśli ktoś inny udostępnił - to skąd wiesz, że nielegalnie? W innych
    > krajach obowiązuje inne prawo. I jak ktoś np. ma serwer w Chinach, to
    > może sobie tam udostępniać co chce, o ile nie szkaluje władzy ludowej ;->

    W chinach może. Ale jak sie okaże, że ten serwer jest w Polsce, mimo wszystko
    będzie obowiązywało Polskie prawo. No i w Polak udostępnia, to podlega polskiemu
    prawu karnemu. Chyba, że w chwili udostępnienia będzie przebywał na terenie
    Chin.

    > Poza tym wtedy przestępstwo popełnia ten, który pierwszy udostępnił -
    > reszta udostępnia tylko to, co ktoś już wcześniej udostępnił.

    I to coś zmienia?

  • 58. Data: 2006-10-03 00:17:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:phl8v3-2jv.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Przepraszam bardzo - a co jest nielegalnego w ściąganiu takiego pliku?

    W ściąganiu nic. Jeśli już chcemy sie tu czegoś dopatrzyć, to raczej oszustwa ze
    strony udostępniajacego.

  • 59. Data: 2006-10-03 00:20:40
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 2 Oct 2006 23:45:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > w toku czynności procesowej komputer, na którym jest p2p i na podstawie logu
    > (jeśli jest, bo nie wiem) ustalam osoby, które pobierały nielegalnie

    Pytanie, czy logi są zapisywane lokalnie na dysk przeszukiwanego komputera?
    Jeśli nie czynność sprawdzenia musiałaby być wykonana "na gorącym uczynku"
    - zalogowany klient w sieci p2p pobierający/udostępniający pliki chronione
    prawem autorskim.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 60. Data: 2006-10-03 01:33:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wszystko będzie obowiązywało Polskie prawo. No i w Polak udostępnia, to
    > podlega polskiemu prawu karnemu. Chyba, że w chwili udostępnienia będzie

    Owszem, ale najpierw trzeba wyśledzić tego, kto jako pierwszy udostępnił
    dany plik i od niego się rozeszło. Bo każdy następny zasadniczo może
    zakładać, że udostępnił ktoś legalnie.

    > I to coś zmienia?

    Że udostępniając plik "łapiesz" niewłaściwa osobę :)

    Powinieneś ściągać pliki i ewentualnie wyśledzić ich pierwotne źródło -
    żeby sprawdzić, czy zostały nielegalnie udostępnione.