  • 1. Data: 2006-05-08 15:36:24
    Temat: Naliczanie opłat za media w lokalu biurowym
    Od: "mixer" <m...@k...chip.pl>

    Witam,

    mam pytanie do Was zanim będe szuszył głowę jakiemuś prawnikowi. :) Otóż w umowie
    najmu lokalu biurowego jest napisane:
    "Za zużycie energii elektrycznej oraz energii cieplnej wynajmujący będzie obciążał
    najemcę w oparciu o koszty fakturowane przez ich dostawców, proporcjonalnie do
    wielkości wynajmowanej powierzchni." Zawsze opłaty te były stałe i wynosiły X
    złotych ale pewnego czasu zmieniła się osoba na stanowisku administrtora (właściciel
    pozostał ten sam) i opłaty poszybował w górę. Moje pytanie: czy mam prawo do wglądu
    do faktur za ww. media, ponieważ uwżam, że ktoś mnie oszukuje i te koszty zawyża.
    Rozumiem, że w umowie byłby zapis o tym, że wynajmujący dolicza sobie jakąś prowizję
    ale go nie ma i nie widzę podstaw do zawyżania kosztów. Moje drugie pytanie: Jeżeli
    okaże się że wynajmujący mnie kantuje to po jakim najdłuższym czasie mogę żądać
    zadośćuczynienia? dzięki za pomoc

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-08 18:39:17
    Temat: Re: Naliczanie opłat za media w lokalu biurowym
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Jeżeli okaże się że wynajmujący mnie kantuje to po jakim najdłuższym
    > czasie mogę żądać zadośćuczynienia? dzięki za pomoc

    Z umowy wynika, ze wynajmujący refakturuje koszty energii.

    Refakturowac moze, ale do kwoty poniesionych kosztów, natomiast doliczanie
    prowizji do kwot oznacza, ze dodaje swoją marże, wiec niejako dokonuje
    obrotu energią. A jak znam zycie, nie ma koncesji ani na elektryczną ani
    cieplną i liczy, ze nikt sie nie połapie. Nie ma prawa tego robic. Jak nie
    zmieni postepowania, mozna go postarszyc doniesieniem ;-)

    A prawo do wgladu do faktur źrodlowych oczywiscie ze masz. W sumie dziwi
    mnie, ze do faktury refakturujacej nie podłącza kserokopii, czy tez
    chociazby wyliczenia kwoty na fakturze, jesli jej naliczenie zalezy od
    proporcji powierzchni i kwoty faktury zbiorczej.

    Moim zdaniem chce Was wy...chac na parę zł.

    Na marginesie, kiedys chodzilem jako inkasent z gazowni i wystawialem
    ludziom faktury za gaz. Kiedys dziewczyna spytala sie mnie jak to jest z
    vatem. Nie wiedzialem o co chodzi. Okazalo sie ze kobita, od ktorej
    wynajmowala mieszkanie, doliczala jej do faktury brutto za gaz dodatkowy vat
    mnożąc kwote do zaplaty razy stawkę vat.

    Mysle, ze administrator robi podobnie.

    Zacytuje panią naczelnik z gminy "Podłosc ludzka nie ma granic".

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-05-08 20:13:24
    Od: "mixer" <m...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    [wycięte]

> [...]
    > proporcji powierzchni i kwoty faktury zbiorczej.
    >
    > Moim zdaniem chce Was wy...chac na parę zł.

    sprawdzałem w odpisie z KRS i maja w zakresie działalności:
    40.10.C - Dystrybucja energii elektrycznej
    40.20.B - Dystrybucja paliw gazowych w systemie sieciowym
    40.30.B - Dystrybucja ciepła (pary wodnej i gorcej wody)
    41.00.B - Działalność usługowa w zakresie rozprowadzania wody
    90.00.A - Wywóz śmieci i odpadów
    90.00.D - Odprowadzanie ścieków

    Co w takiej sytuacji? - Moga doliczać marże?

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-05-09 06:02:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mixer" <m...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > sprawdzałem w odpisie z KRS i maja w zakresie działalności:

    Do KRS można zgłosić wszystko co się zechce, to tylko informacja o tym co
    podmiot robi lub zamierza robić.
    Nie zmienia to faktu, że na pewne rodzaje działalności potrzeba zezwoleń,
    koncesji, uprawnień itp. i wpis w KRS niczego tu nie załatwia, trzeba je
    zdobywać osobno.

  • 5. Data: 2006-05-09 06:59:25
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > koncesji, uprawnień itp. i wpis w KRS niczego tu nie załatwia, trzeba je

    Pracowalem w spolce, ktora miala w krs handel paliwami na pierwszym miejscu
    a handlowala żarciem tylko i o paliwach nikt nawet nie myslal.
    Wpisali kiedys to co sie dalo i tyle.

  • 6. Data: 2006-05-09 11:30:21
    Od: "mixer" <m...@k...chip.pl>

    [wycięte]

    > Pracowalem w spolce, ktora miala w krs handel paliwami na pierwszym miejscu
    > a handlowala żarciem tylko i o paliwach nikt nawet nie myslal.

    [wycięte]

    OK, dzięki za info. W sumie pociągnął bym wątek aby dowiedzieć się czegoś więcej ale
    jak już wiem, że nie strace kasy i czasu na pierwszą wizytę w kancelarii to
    spokojnie mogę iść. :) Mam nadzieję, że prawnik mi pomoże, bo owszem należy się
    zapłata za usługę ale po co oszukiwać jak można się dogadać... Dzięki za pomoc.

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-05-12 10:35:29
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia 9 May 2006 08:59:25 +0200, Bartek napisał(a):

    > Pracowalem w spolce, ktora miala w krs handel paliwami na pierwszym miejscu
    > a handlowala żarciem tylko i o paliwach nikt nawet nie myslal.
    > Wpisali kiedys to co sie dalo i tyle.

    To prawda, ludzie wpisują wszystko z PKD, chodzi o to by w razie czego
    mogli bez problemu prowadzić jak najszerszą działalność. Tak naprawde po
    wpisie w rejestrze nie można dowiedzieć się czym zajmuje się spółka