  • 1. Data: 2008-09-21 09:21:08
    Temat: Należności wobec zarządcy budynku za 2005r - bezprawne?
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Witam!
    Mam do Was prośbę o upewnienie mnie lub uświadomienie w takiej jednej
    kwestii :)

    Dostałem niedawno od Zarządu Zasobu Komunalnego (Wrocław) 2 rozliczenia: za
    dostarczenie zimnej wody oraz odprowadzenie ścieków i drugie za wywóz
    śmieci. Oba za rok 2005.
    Wynika z nich, że mam niedopłatę, której kwotę należy doliczyć do
    najbliższej płatności.
    W telefonicznej rozmowie z ZZK "uprzejma" pani powiedziała, że "mają prawo"
    i należy zapłacić, a jak nie to możemy sobie napisać do nich pismo z
    odwołaniem.
    Tymczasem w "pisemku branżowym" moja matka wyszytała, iż takie należności
    przedawniają się po 2 latach (niestety podstawy prawnej nie podano)
    Po przeszukaniu Internetu znalazłem http://tiny.pl/8nqp, jednak w sumie imo
    KC nie mówi tu jednoznacznie także o "mediach" tylko ogólnie produktach i
    energii (np. cieplnej).

    Czy mam rację, a pani z ZZK nie ma? Jeśli tak, co zawrzeć w piśmie do nich
    żeby było "skuteczne"?
    Dodam, że nie tylko ja dostałem takie rozliczenie ale w sumie chyba
    wszyscy, którzy we Wrocławiu mają mieszkania komunalne (pytałem rodziny z
    różnych rejonów). Większość ma niedopłaty. Czy to możliwe by ZZK bezprawnie
    domagał się pieniędzy od tysięcy(?) ludzi?

  • 2. Data: 2008-09-21 16:45:04
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    mulczas wrote:
> [...]
    > z różnych rejonów). Większość ma niedopłaty. Czy to możliwe by ZZK
    > bezprawnie domagał się pieniędzy od tysięcy(?) ludzi?

    Nie bezprawnie.
    Ma prawo dochodzić zawsze, nawet po 10 latach
    tylko, ze ty zgdonie z prawem masz prawo sie uchylić od zapłaty.
    Odpisz im, że zgodnie z prawem należność jest przedawniona i uchylasz si
    e od zapłaty.
    Jeśli pójdą do sądu to zrobisz to samo. Dopiero sprawa sądowa zamyka
    ostatecznie sprawę, więc po prostu musisz czekać czy do tego sądu pójdą.

  • 3. Data: 2008-09-23 15:36:14
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO nie sa przedawnione:
    i) nie upłynęły 3 lata
    ii) nie wiemy, czy coś nie przerwało biegu przedawnienia, może to jakaś korekta do
    korekty?
    oraz
    iii) roczne/półroczne rozliczenie wody nie wydaje sie być swiadczeniem okresowym.
    Ale sąd może miec inne zdanie.
    JaC

    -----